Infografika: Nevěsty ve světě sociálních sítí a technologií

22. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Zařídit svatbu není nic jednoduchého. Naštěstí mají ale budoucí paní silného pomocníka. Sociální sítě. Na ty se obrátí s dotazem při plánování až 20 % snoubenek.

Zařídit svatbu není nic jednoduchého. Naštěstí mají ale budoucí paní silného pomocníka. Sociální sítě. Na ty se obrátí s dotazem při plánování až pětina snoubenek. Sondu do světa sociální nevěsty ukazuje infografika od společností TheKnot a Mashable.

Sociální sítě patří k plánování moderní svatby jako snubní prstýnky ke svatebnímu obřadu. Na Facebooku je potřeba se pochlubit, na Pinterestu najít inspiraci a na Instagramu si prohlížet fotky ze svateb ostatních lidí. Prostě doba sociálních nevěst. 

Nadšené zasnoubené dívky logicky musí sdílet radost se svými přáteli. 28 % si dokonce aktualizuje svůj vztahový status do 24 hodin od vyslovení kouzelného slůvka „Ano". Po svatbě už ale nikdo nespěchá, svůj manželský svazek na Facebooku potvrdí 29 % nevěst až v rámci týdne po obřadu, ale jen 15 % se pochlubí hned v ten samý den. Necelá třičtvrtina, tedy 73 % novomanželů má v plánu zkontrolovat své profily i během líbánek.

Zajímavé je také využití hashtagů při svatbě. To u nás sice zatím není příliš rozšířené, v rámci USA se jedná o poměrně běžný jev. 55 % svatebčanů označilo svou svatbu unikátním hashtagem, zatímco 10 % to sice neudělalo, ale přejí si opak. Velká část, konkrétně 68 % nevěst chce vidět fotky ze svého obřadu v reálném čase na sociálních sítích.
Na druhou stranu, 31 % párů limituje hosty z hlediska focení a sdílení fotek z jejich svatby a 35 % moc neví, co si o tom mají myslet. Když dojde na sbírání a uchovávání fotek, nejčastěji si nevěsty ukládají fotky do počítače (30 %), nebo vytvářejí online album. Tištěné fotky zajímají jen 16 % nevěst. Zkrátka a dobře jsou teď aktuální digitální svatby se vším všudy.

 

Tomu napovídá i časté využívání sociálních sítí při plánování perfektního dne. 20 % nevěst se někdy obrátí se svatebním dotazem na své přátele online, inspiraci a rady aktivně sbírá na sítích zhruba 45 % budoucích vdaných žen. 46 % dokonce uvádí, že jejich rozhodnutí přímo ovlivnila komunikace dodavatelů na Facebooku.
70 % dívek a slečen plánovalo svou vysněnou svatbu na Pinterestu. Poté co se zasnoubily se ale jejich příspěvky na virtuální svatební nástěnce staly mnohem realističtější, alespoň podle 51 % nevěst.

Svou roli hrají i nejrůznější aplikace. Na jejich pomoc se podle infografiky obrací přes 89 % zasnoubených. Nejčastěji využívají checklisty, celkovou organizaci, nebo odpočítávání do svatby. I při hledání hudby může internet pomoci. 74 % svatebčanů využilo některou z hudebních služeb, například Spotify, pro výběr písní. Na své si přichází i netradiční platby - například přes PayPal. Ten využilo pro placení některé ze svatebních nutností až 20 % nevěst.

Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:

Zdroj: Mashable

Štítky dokumentu: Facebook Infografika Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: