Iniciativa Renaultu pomohla vzniku 'Airbnb pro sdílení soukromých nabíjecích stanic na elektromobily'

8. 8. 2023 | Kristýna Vozková
S elektromobilitou je spojena palčivá otázka. Kde si budou všichni lidé z bytů bez garáží se zásuvkou své elektromobily nabíjet? Renault pracuje na řešení. Vytvořil ve Francii komunitu pro nabíjení elektromobilů skrze aplikaci Plug Inn. Získal za ní dokonce letos Grand Prix v kategorii Creative Strategy na Cannes Lions.

 

Značka Renault několik let za sebou dokazuje, že se mezi lídry na trhu s elektromobily řadí právem. Zatímco před dvěma lety přetvořila francouzskou vesničku Appy na plně elektrickou, v roce 2022 díky své aplikaci Plug Inn dokázala, že je na přechod na elektromobilitu připravená celá Francie. Zároveň dala obyvatelům odlehlých oblastí možnost vydělat si nějakou tu korunu navíc a představila termín “nabíjecího turismu.” Za svou iniciativu získala spolu s agenturou Publicis Sapient ocenění Grand Prix v kategorii Creative Strategy v rámci Cannes Lions. 

Podle průzkumů se ve Francii v loňském roce pohyboval zhruba milion elektromobilů. Oficiálních míst, kde je bylo možné nabíjet, však bylo necelých 80 tisíc. A to se nebavíme o odlehlých oblastech v horách. A právě strach z nedostatku nabíjecích stanic je jedním z hlavních faktorů odrazujících obyvatele Francie od přechodu na elektromibilitu. Značka Renault se rozhodla na tento fakt reagovat a představila aplikaci Plug Inn, kterou začala úsměvně přezdívat „AirBnB pro nabíječky”. Aplikace Plug Inn vyhledává všechna dostupná nabíjecí zařízení v zemi, včetně těch, která se nacházejí ve stodolách a garážích. Umožňuje tak všem majitelům elektroaut dobíjet si je doma u soukromníků, kteří nabíječkami disponují a za poplatek jsou ochotni se o energii podělit s kolem projíždějícími. 

Aktuálně aplikaci využívá více než 31 tisíc uživatelů a vzniklo díky ní dalších 680 tisíc nabíjecích stanic, včetně těch v nejodlehlejších oblastech Francie. Majitelé aut tak mají možnost dopředu zjistit, zda se na jejich plánované trase nachází nabíjecí stanice, zamluvit si ji dopředu a v mezičase navštívit místa, kam by normálně vůbec nezavítali. Kromě vyřešení problémů s infrastrukturou tak vznikl mimo nového druhu turismu také nový model příjmů pro běžné obyvatele. S rostoucím prodejem elektrických vozidel po celém světě, zejména právě ve Francii, výrazně roste poptávka po dobíjecí infrastruktuře. Do roku 2030 však růst poptávky po nabíjení elektromobilů v Evropě (33 % CAGR) převýší růst veřejné nabídky (25 % CAGR). Aplikace Renault Plug Inn se tak zdá být vskutku důmyslným pomocníkem při řešení jednoho z nejpalčivějších problémů elektromobility vůbec. Značka totiž plánuje svou aplikaci rozšířit i mimo Francii, samozřejmě až poté, co vytvoří z každé vesnice ve Francii elektrickou vesnici.

 

„Chceme zajistit, aby nadšení pro elektrická vozidla nebylo nikdy zklamáno strukturálními omezeními. Naopak budování komunity jednotlivců je skvělou příležitostí k vytvoření nových modelů rozvoje založených na hodnotách sdílení, svépomoci a oběhové ekonomiky," dodává Arnaud Belloni, globální ředitel marketingu značky Renault.

Jakožto dlouholetý lídr v oblasti elektrických vozidel v Evropě je Renault průkopníkem ve zvyšování povědomí o výzvách udržitelné mobility. V roce 2020 značka vytvořila první 100% elektrickou vesnici ve Francii, kde každá domácnost disponovala vozem Renault Zoé E-Tech. Na vesničce Appy tak chtěla ukázat, že pokud bylo možné přejít na elektrická vozidla v jedné z nejizolovanějších komunit ve Francii, mělo by to být možné všude.

Zdroje: Publicis France, Contagious

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: