Inovace v B2B: Oslovení potenciálních klientů jako Mission INpossible

31. 10. 2014 | Petr Michl



„Vítejte, agente. Cílem naší společné mise je změna dodavatele okenních profilů
.“  Těmito slovy začíná kontaktní kampaň s názvem Mission INpossible výrobce PVC okenních a dveřních profilů, společnosti Inoutic/Deceuninck. Adresně oslovuje majitele firem vyrábějící plastová okna. Využívá při tom kombinaci tradičních marketingových metod (adresný direct mail) a moderních technologií (tablet jako nosič informace). Cílem kampaně je přesvědčit tyto firmy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku, aby změnily dodavatele okenních profilů.

Kampaň jsme spustili 1. října a její hlavní část jsme naplánovali na dva týdny. Po této době budou následovat jednání se zákazníky, kteří na kampaň zareagovali,“  uvedl Ondřej Fridrich, marketingový manažer Inoutic/Deceuninck.

Adresát dostane zásilku, ve které najde tablet. Po zapnutí se spustí aplikace s videem, která adresáta nejdříve identifikuje a potom mu přehraje sdělení. Uživatel je vyzván, aby si domluvil schůzku prostřednictvím formuláře nebo telefonicky. Přesně to, co vidí adresáti na tabletu, je ukázané ve videu níže. 

Tablet je zablokovaný a lze na něm spustit pouze aplikaci Mission INpossible a zhlédnout microsite kampaně. Pokud ale majitel firmy na výrobu plastových oken souhlasí se schůzkou, obchodní zástupce Inoutic mu tablet pomocí kódu odemkne a zprovozní pro neomezené užívání.

Hlavní myšlenka kampaně vychází z toho, že podle zadání není pro výrobce plastových oken přechod k jinému dodavateli profilů kvůli technologickým a nákladovým bariérám úplně jednoduchý, takže se jim může zdát až nemožný. Proto jsme zvolili téma ze známých agentských filmů s Tomem Cruisem. ‚IN‘ v názvu kampaně je chybou jen zdánlivě, ve skutečnosti evokuje začátek názvu Inoutic,“  vysvětluje Pavel Marek, Managing Director agentury MARCO, která stojí za realizací kampaně.

V České republice kampaň osloví 44 firem, na Slovensku 18 a v Maďarsku 23.  „Očekáváme, že díky této kampani se nám podaří sjednat schůzky minimálně u 25 zákazníků. Kolik se jich v budoucnu skutečně stane našimi zákazníky, už bude záviset na schopnostech obchodního týmu. Termín kampaně jsme vybrali záměrně, zimní měsíce jsou pro naše potenciální zákazníky kvůli omezení stavebních činností ideální dobou pro změnu dodavatele,“  upřesnil Ondřej Fridrich.

U B2B neprobíhá prodej na jedno kliknutí a jedním z největších úkolů marketingu v tomto segmentu je umožnit setkání, při němž si potenciální klient vyslechne konkrétní nabídku. Pro cílovou skupinu manažerů s rozhodovací pravomocí ve firmě je tablet minimálně adekvátní a dostatečně reprezentativní dárek. Zároveň je ale příslib jeho zprovoznění zajímavou motivací pro uskutečnění schůzky. Tato kampaň ukazuje, že moderní technologie mohou přinášet do B2B inovace. Možná o to pikantnější je, že prvotní inspirace pochází ze seriálu starého více než čtvrt století.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.