Inovativní turistická kampaň: Dělejte to pro Dánsko

28. 3. 2014 | Petr Michl
Dánská cestovní kancelář se rozhodla řešit nízkou porodnost. Dává ovulační slevy na dovolené a spouští soutěž. Ten, kdo prokáže, že zplodil potomka na jejich dovolené, dostane plíny na 3 roky zdarma.

Sex je jedna z nejlacinějších a nejpoužívanějších ingrediencí reklamy. Ani povzbuzování k intimním hrátkám není nic výjimečného. Ostatně například včera jsme informovali o skvělém virálu výrobce kondomů Durex, který vás vyzývá, abyste zítra během celosvětového happeningu, Hodiny Země. odhodili své svršky a zábrany. Málokdy jde ale podobnou lascivnost naroubovat na naplnění národního zájmu. Přesně to se ale podařilo dánské cestovní kanceláři Spies Rejser, která ve své dvouminutové reklamě vyzývá k změně negativního demografického trendu.

Dánsku klesá porodnost, v minulém roce v této metrice dosáhla dle Washington Post dosud nejnižší úrovně, kdy připadá na 1 tisíc obyvatel státu jen 10 narozených dětí. Spies Rejser volá do zbraně a povzbuzuje obyvatele k reprodukci se sloganem: "Dělejte to pro Dánsko." Nejde jen o prázdný apel, je podpořený soutěží, která slibuje vítěznému páru a především pak jejich novému potomkovi plíny na 3 roky.

K uplatnění výhry je ovšem potřeba prokázat, že k zplození dítěte došlo právě na dovolené cestovní kanceláře. Na ní může dokonce pár dostat "ovulační slevu". Celá akce vychází ze statistiky tvrdící, že 10 % Dánů bylo počato na dovolené. Ta slouží i jako stimul sexuální aktivity, sexu si prý na ní lidé dopřávají o 46 % více než obyčejně.

Stárnutí populace je přetrvávajícím trendem západní Evropy, s kterým nedokážou vlády jednotlivých zemí příliš udělat. Nedá se předpokládat, že by ho změnila jedna skvělá reklama. Každopádně si ovšem vyslouží velkou pozornost. Od své publikace ve středu na YouTube již zaznamenala přes milion zhlédnutí. A možná může i trochu inspirovat. Když už to totiž nechcete dělat pro Dánsko, podívejte se na statistiky České republiky, která je na tom s porodností ještě hůře.

Zdroje: Washington Post, Index Mundi

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.