Instagram je světově nejúspěšnější platforma pro influencery

23. 7. 2018 | Milada Zemanová
Influencer marketing je stále rozšířenější a Instagram mu vévodí. Oproti předchozímu roku se počet influencerů, kteří na této platformě realizují marketingové kampaně, zvýšil téměř o 90 %.

Influencer marketing je účinný způsob pro oslovení uživatelů na místě, kde již tráví spoustu času; na sociálních sítích. Instagram je globálně nejúspěšnější platformou pro tento typ marketingu, nicméně není jedinou. Například v Číně, kde jsou klasické sociální sítě jako Facebook, Instagram, Snapchat a YouTube zakázány, se influenceři prezentují na místních kanálech, jako jsou Weibo a WeChat.

Česká data k dispozici nemáme, ale ne příliš odlišná budou ta od našich sousedů v Rakousku a Německu. V oblasti evropských německy mluvících zemí se o první příčku dělí Instagram a YouTube. Podle průzkumu společnosti Goldmedia sponzorovaný obsah na obou platformách představoval v loňském roce 34 % a 31 % celkových příjmů influencerů.

Společnost Goldmedia ve svém průzkumu zohlednila jak peněžní, tak i nepeněžní formu odměny (často jí je samotný produkt, pozn. red.). Výsledky průzkumu podpořilo i zjištění společnosti M Science pro Wavemaker. Z něj vyplynulo, že uživatelé sociálních sítí v Německu sledují své oblíbené influencery zejména na YouTube i na Instagramu, u obou platforem tak činí 73 % respondentů. Zhruba polovina dotazovaných uvedla, že sledují influencery na Facebooku.

Průzkum společnosti sdružující influencery Activate z února 2018 ukázal, že 88,9 % influencerů z celého světa používá Instagram pro marketingové kampaně více než před rokem. Za nejefektivnější taktiku označili využíván í Instagram Stories, po nich následovaly například ankety, nástroj Swipe Up a Instagram Live.

Rostoucí popularita Instagramu pro influencer kampaně je logickým následkem zvyšující se oblíbenosti této platformy u uživatelů. Marketéři tak následují své zákazníky tam, kde rádi tráví čas. A na peníze si nešáhne zdaleka jedna z komerčních královen Instagramu, Kim Kardashian


Klidně to může být i lokální fitness influencerka Blanka Pilátová s 18 tisíci followery, která se věnuje power liftingu, a ve svých stories mezi přihodami ze života, pitím cideru, učením chemie na VŠCHT a sdílením memů tu a tam přijde s product placementem, třeba s tím na kloubní výživu. 

Popsaný trend bude nadále posilovat. Dle portálu eMarketer se očekává, že celosvětový po čet uživatelů Instagramu se zvýší v roce 2018 o 18,4 % na 714,4 milionu.

Zdroje: eMarketer, Goldmedia

Tip redakce: 

Instagram má samozřejmě své místo i v českém prostředí. Náhled do něj přinesl studie výzkumné agentury Kantar CZ, která mimo jiné zjistila, že Češi nemají rádi reklamy, ale více než třetina (37 %) ale nebere jako reklamu doporučení influencerů.

Štítky dokumentu: Instagram Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.