Instagram se přesouvá od pěkných obrázků k produktovým fotkám. Nabízí možnost nákupu přímo v aplikaci

21. 3. 2019 | Aneta Birnerová
Prohlížení Instagramu u ranní kávy se může snadno proměnit v pořízení pěti párů nových bot. Krásné obrázky a možnost nákupu přímo v aplikaci jsou ďábelská kombinace.

Instagram se stal digitální módní přehlídkou, která nikdy nespí. Nyní si uživatelé mohou produkty zakoupit, aniž by opustili mobilní aplikaci. Možnost nákupního tlačítka Instagram nabízí počínaje tímto týdnem více než 20 značkám, mezi které patří například Nike, Adidas, Dior, H&M, Michael Kors, Prada, Kylie Cosmetics, nebo Zara. Zatímco tedy například Pinterest přichází s možností odkázat uživatele z fotografie na stránky e-shopu,Instagram se e-shopem stane.

Nákupní samolepky v Instastories zatím využilo 130 milionům uživatelů, kolik jich naláká nákupní tlačítko přímo ve feedu, to si netroufáme odhadnout. Nicméně za vyřešení problémů s uživateli, kteří si nákup rozmyslí cestou na web, společnosti zaplatí pár drobných, které v budoucnu nejen Instagramu, ale i Facebooku mohou vynahradit ztracené příjmy kvůli utlumení cílené reklamy. Přesnou částku mluvčí aplikace zatím neuvádějí. Pouze ujišťují veřejnost, že se poplatek neodrazí v ceně produktu.

Jak tedy celý nákupní proces vypadá? Uživatel rekreačně brouzdá v aplikaci, když tu ho cvrnkne do nosu produkt, pro který zahoří nákupní horečkou. Klikne na něj a objeví se specifikace produktu, kde si vybere správnou velikost, potvrdí si cenu produktu a stiskne objednat přes Instagram”. Následuje kontrola osobních informací a zadání dodací adresy.   

Za maximální nákupní pohodlí spotřebitel zaplatí uložením svých platebních detailů do aplikace.

Transformace Instagramu na nákupní platformu pomůže ke znovuzrození jejího velkého bratra. Jak jsme psali v jednom z předchozích článků, Mark Zuckerberg plánuje přeměnit Facebook na platformu zaměřenou na soukromou konverzaci, která odhalí potenciál nových nástrojů. Jak říká její zakladatel, „Facebook se stane platformou pro spoustu různých druhů privátních služeb.“ Což zní jako plán, jak z této sociální sítě udělat evropskou alternativu čínského Wechatu.

Naplnění této vize bude předcházet propojení technického pozadí Facebooku a jeho malých sourozenců WhatsAppu a Instagramu. Od WhatsAppu si při té příležitosti převezme technologii end-to-end šifrované konverzace, od Instagramu zase uživatele, kteří jsou zvyklí nakupovat přímo v aplikaci. A pokud s tím budete souhlasit, dostane Mark Zuckerberg veškeré vaše osobní informace pod jednu střechu – včetně telefonního čísla a platebních detailů.

Zdroj: theverge.com,techcrunch.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: