Instagram testuje nástroje pro větší kontrolu uživatelů nad obsahem

1. 8. 2018 | Milada Zemanová
I business účty budou moci brzy odstranit vybrané followery a pročistit tak své publikum, nově půjde také vytvářet Stories cílené podle oblasti.

Instagram testuje dva nástroje, které mají poskytnout uživatelům více kontroly nad tím, kdo vidí jejich obsah. Jedná se o nástroje odstranění followerů (remove follower) a omezení dosahu Stories podle regionu (add location).

Odstranění followerů

Díky této možnosti značky snáz zamezí tomu, aby konkrétní uživatelé viděli jejich obsah. Samozřejmě v případě, že je obsah veřejný, tak si jej můžou dohledat, ale už je to stojí více námahy. Navíc nebudou upozorněni, že byli odebráni z vašich followerů a celý proces je otázkou pár kliknutí.

Zmíněná funkce je vám možná povědomá. Soukromé účty ji totiž měly už po nějakou dobu. Ale přepnutí na soukromý účet není akceptovatelná varianta pro značky, a proto je rozšíření na business účty vítané.

Odstranění followerů může ve výsledku vést i ke zvýšení engagementu. Například, pokud marketéři v začátcích instagramového účtu přizvali své známé, rodinu, kamarády, tak je mezi jejich publikem skupina lidí, které jejich obsah vlastně vůbec nezajímá. To samé platí, pokud získává váš český byznys profil nějak moc followerů někde z Indonésie, v tom případě je dost pravděpodobné, že jde o boty, tedy falešné profily.  Odstraněním těchto followerů získáte publikum, které se více zajímá o váš obsah, zvýšíte tak engagement, což je zase metrika, kterou vítá algoritmus Instagramu. Současně se může jednat o efektivní nástroj pro boj proti botům, kteří mohou spamovat váš profil.

Cílení podle lokality

Další způsob pro oslovení relevantního publika je možnost omezit Instagram Stories pouze na určité oblasti. Tato funkce je určitě zajímavá nejen pro účty postihnuté boty z exotických oblastí, ale například pro mezinárodní firmy. Ty tak mohou vytvářet Stories cílené na konkrétní země a kulturu. Stejně tak bude efektivní například při místních událostech a akcích, které chcete sdělit skutečně jen lidem, kteří se v daném místě nachází.

Zdroj: Twitter Matt Navarra

Tiskový mluvčí Instagramu pro The Verge potvrdil, že tato testování běží, nicméně neposkytl bližší informace o datu, kdy by popsané funkce měly být k dispozici všem účtům.

Zdroje: Social Media Today, The Verge

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: