Instagram výrazně vylepšuje soukromé zprávy. Na některé funkce uživatelé dlouho čekali

8. 3. 2024 | Petr Michl
Instagram představil 5 funkcí, které vylepší DMs. Mezi nimi je i dlouho žádaná možnost editovat zprávy nebo vypnutí doručenek prozrazujících, že jste zprávu už viděli.

Soukromé zprávy (DMs) nejsou pro Instagram jen „chat navíc“. Odehrává se v nich čím dál více sdílení obsahu mezi uživateli. I proto sociální médium pracuje na tom, aby rozhraní pro kontakt mezi uživateli bylo co nejlepší. Aktuálně přichází s 5 novými funkcemi.

Možnost zpětné úpravy zpráv

Některé chaty a sociální sítě se možnosti zpětné úpravy odeslaného textu brání. Dosud tomu tak bylo i u Instagramu, nyní přichází alespoň s „měkkou variantou“ revize popsaného přístupu. Edit bude možný do 15 minut po odeslání. Tedy na většinu překlepů by to mělo stačit.

Chcete-li provést změnu, podržte odeslanou zprávu stisknutou, a pak ze zobrazené nabídky vyberte „edit“ („upravit").

Připnutí důležitých kontaktů navrch

Dosud byl seznam konverzací v doručených zprávách vždy určen časem od poslední vzájemné interakce. Instagram nyní umožní, abyste si připnuli navrch až 3 chatová vlákna (jeden na jednoho i skupinové). Pro uživatele to znamená snadný přístup k oblíbeným kontaktům.

„Chcete-li přesunout chat na začátek vašeho doručeného, přejeďte prstem doleva nebo podržte chat stisknutý, a pak klepněte na „pin“ („připnout"),“ radí Instagram na svém blogu, jak na to.

Doručenky v DMs půjde vypnout

Doručenky — tedy zprávy o doručení v podobě zobrazení mini profilové fotky adresáta vedle konverzace — už způsobily dost zlé krve v mezilidské komunikaci. Mnoho lidí si interpretuje, když někdo jejich zprávu vidí, ale ihned nereaguje, jako ignoraci či neslušné chování. Důvody můžou být samozřejmě různé. Pokud chcete podobným úvahám druhé strany předejít, půjde si nyní doručenky (v angličtině „receipts“) vypnout.

Uložte si svoje nejpopulárnější nálepky

Reagovat s emoji a nálepkami (stickers) je standardní formou internetové komunikace. Otravné je na ní nicméně hledat vaše oblíbené kousky v záplavě stovek jiných… tedy dosud bylo. Nově si můžete vaše oblíbené nálepky uložit tak, abyste je měli příště navrchu nabídky mezi „Favorites“. K vyvolání této funkce stačí nálepku „podržet“

Instagram také usnadňuje přístup k různým formátům odpovědi. Podržte zprávu, na kterou chcete odpovědět a objeví se více (ne-textových) variant, konkrétně nálepky, GIFy, videa, fotografie a hlasové zprávy.

Pro chat můžete zvolit vizuální téma

Méně funkční, ale spíše čistě dekorativní je poslední novinka. Možnost vybrat si vizuální téma pro každou konverzaci. Tu s vaší láskou můžete podkreslit srdíčky, v nabídce je ale řada dalších variant, včetně těch popkulturních vycházejících například z filmů.

Soukromé zprávy jako místo, kde se lidé nebojí sdílet

Uživatelé toho o sobě sdílí čím dál méně. Každodenní okamžiky lidé sice sdílí do Stories, ale ještě mnohem více uživatelů si posílá odkazy na zajímavé příspěvky, Stories nebo cokoliv dalšího jen v soukromých zprávách.

Meta nedávno uvedla, že 40 % obsahu, který lidé na Instagramu nyní vidí, pochází z doporučení AI algoritmu, což vedlo k 6% nárůstu času stráveného v aplikaci během posledního roku. Tento údaj je pro Meta zásadní, jelikož určuje čas, kdy mohou být uživatelé vystaveni reklamě. Můžeme tak čekat pokračování tohoto trendu, který vytlačuje z feedu obsah od účtů, které přímo sledujete. A možná právě kvůli tomu hledá bližší kontakt s lidmi mnoho uživatelů jinde, ne v záplavě zábavných Reels, kde se najednou zdá, že se to snad ani nehodí. Pro mnohé je „jinde“ v DMs.

                       

CEO Instagramu Adam Mosseri to potvrdil i ve videu s oznámením novinek v soukromých zprávách:

„Když přemýšlíte o Instagramu, pravděpodobně si představíte kanál plný čtvercových fotografií. Ale způsob, jakým Instagram funguje, se během let hodně změnil, a pokud se podíváte na to, co lidé sdílí a jak vyjadřují svou kreativitu, primárním způsobem, jak to dělají, jsou ve skutečnosti DMs na Instagramu. Více fotografií a videí je sdíleno v DMs než na Stories nebo ve feedu v jakýkoli daný den."

Znamená to tedy, že i Stories jsou sekundárním kanálem engagementu až za DMs. Jako sociální síť můžete mít něčeho takového těžko radost, ale zdá se, že vedení Instagramu se tomu přestalo bránit a začalo uživatelům jejich zážitek ze soukromých zpráv zpříjemňovat. Obzvláště možnost úpravy zpráv nebo skrytí doručenek byly pro mnoho lidí na seznamu vysněných funkcí už roky. A nyní jsou konečně tady.

Zdroj: Instagram blog

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: