Jak Facebook pracuje s vašimi fotkami v reklamách?

9. 9. 2013 | Bednářová Daniela
Štvou vás reklamy na Facebooku, u kterých se objevuje vaše tvář a jméno? Přečtěte si návod, jak výrazně zamezit využívání vaší identity u reklam se společenským kontextem.

Facebook na konci srpna upravil pravidla týkající se reklamy. Bylo to především díky stížnostem a žalobám, které podávali uživatelé. Šlo o to, jakým způsobem největší sociální síť světa pracuje s jejich osobními informacemi. Pojďme se podívat, jaké změny

Nejvíce znepokojeni jsou uživatelé z faktu, že jejich osobní informace jako je jméno, profilový obrázek a veškerý obsah přidáváný na Facebooku, se mohou stát součástí reklamy, která bude zveřněná v News Feedu přátel. Tato informace není nová, ale její nová a detailnější formulace, rozvířila vlnu odporu nad takovým počínáním.

Jedná se o tzv. sociální reklamu nebo reklamy se společenským kontextem, které mají být pro uživatele více relevantní a více personalizované. Možná jste si toho již ve svém News Feedu všimli. Když někdo z vašich kamarádů zalajkoval stránku společnosti Nike, ve vašem News Feedu se zobrazují placené příspěvky této stránky, i když nejste jejími fanoušky a navíc se u příspěvku zobrazuje fotka přítele a informace o tom, že dal stránce svůj palec.  Facebook pracuje s přesvědčením, že je větší šance, že se vám budou líbit stejné věci, jako vašim přátelům. Tedy, že jim s větší pravděpodobností také dáte svůj lajk.

Jak je již řečeno výše, toto není žádnou novinkou, ale fungující praxí. Pojďme si nicméně zrekapitulovat, co můžete a nemůže od Facebooku v této oblasti očekávat:

Jen díky udělenému lajku, dáváte Facebooku souhlas používat vaše jméno, profilový obrázek, obsah a informace v souvislosti s komerčním, reklamním a podobným obsahem.

Za takovouto účast na reklamě vám nenáleží žádná kompenzace.

Odhlásit se z reklamy se společenským kontextem lze, vyzkoušejte si to v položce nastavení soukromí, Facebook reklamy. Zde můžete změnit nastavení u reklam na stránkách třetí stran a v položce „Reklamy a přátelé" ovlivníte zobrazení vás se týkajícího společenského kontextu i u reklam na Facebooku, u Sponsored Stories to ale možné není. Dvojí možnost volby viditelnosti „společensky kontextové" reklamy na „Pouze moji přátelé" a „Nikdo" můžete vidět na obrázku níže.

Facebook má také v pravidlech zaneseno, že má povolenou vytvářet databázi profilových obrázků uživatelů, kterou ospravedlňuje vylepšením funkce na označování na fotografiích.

Také informace, které o sobě člověk řekne různým aplikacím, nejsou úplně v bezpečí. Provozovatelé aplikací nemusí po odhlášení uživatele data rovnou mazat, mohou si je nechat a odprodat.

Zdroj: www.mashable.com

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: