Jak na community management? Facebook přináší nový bezplatný kurz

29. 7. 2020 | Barbora Vičarová
V rámci své vzdělávací platformy Facebook Blueprint sociální síť nově nabízí uživatelům bezplatné kurzy pro community manažery. E-learningový program skrze bezplatný obsah učí, jak spravovat komunitu a znalosti uživatelů následně také testuje.

Trend podpory komunit na sociálních sítích je na vzestupu už delší dobu a ruku v ruce s ním jde novinka oznámená vzdělávací platformou Facebooku,Facebook Blueprint. Ta dlouhodobě nabízí uživatelům sociální sítě možnost zdokonalit se v jejím spravování nebo v používání jejích nástrojů. Skrze bezplatný e-learningový obsah se můžete zlepšit v tvorbě obsahů a kreativy, v nastavování reklam nebo v cílení na žádané publikum. Nejnovější kurz nyní nabídne základy community managementu pro správce stránek a umožní vám nabyté znalosti také ověřit vědomostními testy na konci každé lekce.

Nový vzdělávací program pokrývá velké množství témat, která souvisí se správou komunity:

  • Tvorba komunity on-line, definování jejích cílů a principů
  • Tipy na správu publik a jejich rozvoj
  • Tvorba obsahů relevantních pro danou komunitu
  • Zapojení a moderace témat v rámci komunity
  • Měření a analýza cílů, kterých v rámci správy komunity dosahujete

Každé z témat je pokryto edukativním textovým obsahem, který můžete dle svých možností zhlédnout v jednom velkém bloku a nebo si je rozdělit na méně časově náročné části. Jednotlivé lekce jsou následně zakončeny testovými otázkami, které nabyté znalosti ihned ověří a případně vám nabídnout rozšiřující materiály, díky kterým můžete své znalosti prohloubit. 

Jak nastartovat komunitu? 

Témata kurzu jsou řazena chronologicky, pomohou vám se založením stránky, kde chcete komunitu budovat a pomohou vám nastavit si prvotní cíle, strategii a pravidla v rámci komunity. Po nastavení měřitelných i neměřitelných cílů vám kurz postupně představí možnosti, díky kterým lze vaše publikum rozvíjet, motivovat a vybízet k akci. Posledním tématem kurzu je pak vyhodnocení vašeho úsilí a měření reálných dopadů a cílů, které jste si na počátku sami nastavili. 

Díky edukativní platformě se Facebook dlouhodobě snaží podporovat své uživatele v jejich aktivitě a učí je, jak se sociální sítí zacházet. Kromě community managementu nově přináší například program pro malé firmy a živnosti, které zasáhla koronavirová pandemie a do grantového programu uvolňuje 100 milionů dolarů.

COO Facebooku, Sheryl Sandberg, říká:

„Malé firmy jsou srdcem komunit a mnoho živnostníků bylo krizí vážně zasaženo. Čím déle pak opatření trvají, tím větší riziko je na malé firmy a živnostníci přeneseno. Právě proto dnes oznamuji, že Facebook investuje 100 milionů dolarů, aby pomohl 30 000 malých firem a drobným živnostníkům a umožnil jim a jejich zaměstnancům ve více než 30 zemích spokojeně žít a pracovat.”

Je tedy evidentní, že pro sociální síť jsou komunity velkou prioritou a snaží se je podpořit ze všech stran. Důvodem může být třeba to, že velké firmy už se sociálními sítěmi běžně pracují a investují do nich, potenciální novou cílovou skupinou jsou právě menší firmy a drobní podnikatelé, kteří dosud sociálních sítí tolik nevyužívali.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: