Jak nestrašit zákazníky remarketingem

14. 8. 2013 | Petr Michl

Remarketing funguje. Podrobněji o tom píšeme v dalším dnešním článku s optimistickým názvem Remarketing vnímají lidé převážně pozitivně. I tak jde ale u tohoto formátu online reklamy učinit přešlapy. Jedním z nich je vyvolání negativních pocitů z pronásledování na webu u zacílených uživatelů. Určitě není vhodné spadnout do kategorie „online stalkera, který se bez přestání snaží něco prodat". Níže najdete zásady, jak se tomu vyhnout.


Schéma fungování remarketingu. Zdroj: blog.straightnorth.com

Omezování frekvence zobrazení

Pokud by se na vás snažil se svoji nabídkou zaměřit živý obchodník poněkolikáté za den, asi byste ho považovali za blázna, co vás chce vytočit. U online reklam je míra iritace jistě menší, ale i tak „pohár trpělivosti" někdy přeteče. Používejte proto v nastavení reklam takzvaný „frequency cap" určující počet reklam, který se může uživateli zobrazit za určitý časový úsek (nejčastěji den) nebo na skupinu reklam. Univerzální limit neexistuje, ale několik desítek stejných reklam denně bude za hranou u většiny produktů.

Používejte různé nabídky a pojetí reklam

Jedna věc se dá vyjádřit více způsoby. To neznamená jen změnit rozměry banneru, zkuste propagaci produktu odlišně uchopit – třeba s jinou copy nebo fotografií. Na každého působí něco jiného. Větší variabilita zvyšuje šanci, že se trefíte.

Používejte cílení dle témat

Situace, kdy někdo hledá na internetu destinaci pro svou dovolenou, uvědomí si, že to na jeho počítači strašně dlouho trvá, a druhý den hledá nový výkonnější laptop, nejsou výjimečné. Lidé hledají informace o jednom druhu produktů, poté udělají nákup nebo záležitost odloží na příště a jejich další koupě může být ve zcela jiné kategorii. V kontextu našeho příkladu je účinek remarketingových reklam zaměřených na cestování značně oslaben, pokud se zobrazují člověku, jenž v danou chvíli hledá nový počítač.

Při cílení reklamy počítejte s takzvanými „search sessions". Laicky řečeno nechcete lidem, kteří právě hledají nový laptop, nutit cestu kolem světa. Díky cílení dle témat (Topics Targeting) lze nastavit remarketingové seznamy, tak abyste zobrazovaly reklamy pouze v případě, že uživatel zrovna vyhledává produkty, které jsou ve stejné kategorii jako ty vaše.

Využívejte vyloučení segmentů publika

Když jste dosáhli svého cíle a prodali, není třeba už produkt konkrétnímu zákazníkovi nadále ukazovat. Alespoň nějakou chvíli po jeho nákupu - u ledničky za 20 tisíc nebo u balení kontaktních čoček na půl roku by měla být dokonce „chvíle" poměrně dlouhá – nezahlcujte zákazníka nabídkami stejného produktu.  Využívejte proto vyloučení konkrétních segmentů publika z reklamní sestavy.

Ovládejte svoje reklamy

Nastavit online reklamy není taková věda, ta nastává při jejich vyhodnocování, reagování na situaci a pokračování s kampaněmi, které přináší výsledky. Remarketingové kampaně mají výhodu v tom, že už sledují někoho, kdo nějakou formu zájmu projevil. Ani ony by však neměly být ponechány svému osudu bez kontroly a úprav dle aktuální situace.

Zdroje: searchengineland.com, support.google.com/adwords/, blog.straightnorth.com

Štítky dokumentu: PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.