Jdete na jedno? Takto nás značky vítají v hospodách

4. 12. 2020 | Petr Michl
Dnešní pátek bude v hospodách poněkud rušno. Prohlédněte si reklamy, které oslavují možnost pořádně si vychutnat točené pivo.


Zdroj: The Wind-up Merchantz

Druhá vlna pandemie je otravná v tom, že přináší pocit déja vu, který není nutně příjemný. Když jsme se na přelomu jara a léta vraceli po prvním „semi-lockdownu“ do hospod, připíjeli jsme si na konec toho všeho koronavirového šílenství a doufali jsme, že se nevrátí. To se bohužel nestalo a vzpomínka to je to tak poněkud hořká. Na druhou stranu dobře natočené pivo v restauraci, hospodě či baru prostě chutná jinak a lépe. Od 3. prosince se tyto osvěžovny opět otevírají. Přinášíme vám proto přehled několika sympatických reklamních počinů, které „návrat na místo činu“ oslavují.

Jedná se přitom pohříchu o díla primárně z první poloviny roku. Značky piva jsou totiž nyní ve své komunikaci opatrnější a navíc natočit reklamu za pár dnů není prostě jednoduché. Nečekejte tak zasněžené kulisy. Začínáme pro pořádek s jarní pandemickou reakcí Starobrna, které kreativně svůj spot o setkání přátel na zahradě pouštělo nějakou chvíli pozpátku s přáním, ať se znovu brzy shledáme.

To se v létě stalo a po druhé vlně se můžeme — sice v omezeném režimu, ale přece — opět s přáteli setkat. Radost z návratu na místo, kde točí „rezavou vodu“, skvěle vystihuje reklama na Gambrinus s hercem Michal Istenikem v hlavní roli.

Brand manažer piva Gambrinus, Jakub Marek, nedávno na konferenci Communication Summit uvedl, že se jednalo o nejlépe hodnocenou reklamu v prvním pololetí tohoto roku v rámci pivního segmentu. A svým způsobem také vynahrazovala komunikační přestávku, kterou si nejen Gambrinus dal. Vyměnit totiž motiv setkání s přáteli za „domácí chlastání“ si totiž žádný pivovar naplno netroufl.

Spot postavený na pivním reunionu přestavila v červenci například také značka Carlsberg.

Ne jen velké brandy a velké rozpočty ovšem umí zachytit opravdové nadšení ze shledání s oroseným půllitrem (či pintou) piva. Skvěle se s tím popasovalo komické uskupení Windup Merchantz. Paradoxně se v pravé irské hospodě točí také Carlsberg. 

Pravda, jde o 2 roky starý skeč a pojednává o nadšení štamgastů, když si můžou dát pivo v baru i na Velký pátek o Velikonocích. Přesně tato kratochvíle byla totiž v Irsku donedávna zakázaná. Vynikající video v době jarního uvolnění opatření nicméně okopíroval takřka záběr po záběru i jeden německý bar. Nadšení z opětovného shledání je prostě totožné.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.