Je facebookové tlačítko “Přihlásit odběr” opravdu funkční?

30. 1. 2012 | DeB
Studie tlačítka Subscribe na Facebooku – užitečný nástroj pro všechny nebo jen pro hrstku vyvolených?

Facebook vydal první studii o tom, jak se pracuje s tlačítkem Subscribe (u nás – Přihlásit odběr). Nástroj Subscribe je podle Facebooku určen hlavně pro blogery a novináře. Svědčí o tom i řada návodů, které Facebook novinářům nabízí.

Idea tlačítka je propůjčena ze sociální sítě Twitter. Od září roku 2011 mohou i lidé na Facebooku číst statusy a odkazy lidí, které neznají a nemají je na seznamu přátel. Bez nutnosti být přítelem se spoustou lidí jsou tak někteří žurnalisté a blogeři schopni přijít ke slušné čtenářské základně u svých statusů, sdílených obrázků či videí.

Podle autora studie Vadima Lavrusika, který vede facebookový program zaměřený na novináře a blogery, používají toto tlačítko tisícovky žurnalistů a nárůst v počtu odběratelů se u běžného novináře zvýšil až o 320 %. Studie Facebooku obsahuje i doporučení, jak upoutat odběratele a získat víc “lajků” nebo větší počet sdílení.

Příspěvky s fotkami mají až o 50 % větší oblibu a ohlas než je tomu u příspěvků bez nich.
Atraktivní jsou i komentáře a analýzy současného dění. Ty mají potenciál získat 3x větší oblibu a mohou dosáhnout až 2x většího počtu sdílení.

Výsledky této studie jsou ale některými přijímány trochu skepticky. Jedním z důvodů je velikost zkoumaného vzorku. 25 zkoumaných novinářů je pro kvalitativní výzkum sice dostačující, ale jak byli novináři do vzorku vybráni se konkrétně neuvádí. Tudíž není zcela jisté, že se dají zjištěné výsledky generalizovat. Další otázkou je, kdo jsou odběratelé. Existence velkého množství falešných účtů mohla také ovlivnit výsledky této studie.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: