Jen tak se trochu zasmát Aneb Co chtějí lidé od značek na sociálních sítích nejvíce

9. 8. 2012 | PeMi
Lidé chtějí od značek slevy, čím dál více je ale sledují, protože se prostě chtějí bavit.

To, že lidé chtějí na svém vztahu se značkou vydělat, je známá věc. Speciální nabídky a slevy zkrátka potěší. V záplavě slevománie od serverů, které jsou kopií Grouponu, a konstantních slev v obchodech mnoha typů, kdy člověk stejně již nemá o prvotní nadsazené ceně ponětí, se ovšem časy mění a s nimi i důvody, proč lidé sledují či jsou fanoušky konkrétní značky na sociálních sítích.
V průzkumu společnosti Chadwick Martin Bailey z čtvrtého kvartálu roku 2011 byly speciální nabídky a slevy hlavním lákadlem pro fanouškovství stránkám značek u uživatelů Facebooku, tento důvod byl uveden 41 procenty respondentů. Nelze ovšem přehlížet ani faktor zábavy.

Kategorie zábavy je mezi FB Pages jednou z nej)spěšnějších, dokazují to i stránky společnosti Disney.

 

Výzkum marketingové společnosti Performics z května 2012 říká, že 48 procent amerických internetových uživatelů, kteří navštíví alespoň jednu denně nějakou sociální síť, „zalajkovalo“ či začalo sledovat se zábavou spojenou značku či produkt. 43 procent pak zalajkovalo“ či začalo sledovat restaurace či společnosti spojené s výrobou potravin. 37 procent vyjádřilo zájem o společnosti či produkty spojené s celebritou, u 32 procent respondentů pak byl dostatečným tahákem produkt či služba spojená se sportem. Rozložení oblíbenosti FB stránek z jednotlivých oborů si můžete přečíst níže.

 

45 procent dotázaných odpovědělo, že pro ně byly důvodem pro sledování značky speciální nabídky a informace zevnitř firmy. 59 procent pro to mělo mnohem prozaičtější důvod – prostě v minulosti nakupovali v obchodě dané společnosti či zakoupili její produkty. Ovlivnění tím, že se daná značka líbí někomu z přátel, přiznalo jako hlavní důvod jen 23 procent dotázaných.

 

Závěr celého výzkumu může být takový, že důvodů, proč lidé sledují nějakou značku na sociálních sítích, je mnoho. Speciální nabídky a slevy z nich patří stále mezi ty nejdůležitější. Nelze však podceňovat touhu lidí být baven a pobaven. Vtipný a zábavný obsah by tak měl součástí obsahu, který společnosti sdílejí na sociálních sítích, ač je jejich značka jako taková se zábavou přímo spojena či nikoliv.

 

Zdroj: www.emarketer.com
 

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.