Jihoamerická kampaň Coca-Coly volá po skutečném přátelství

4. 5. 2015 | Dan Škvařil
Je tu další kampaň se společenským přesahem. Coca-Cola v Jižní Americe obměňuje své logo a vydává se do boje proti osamělosti a kyberšikaně u teenagerů.


Coca-Cola se v nové jihoamerické kampani odvážila jemně pozměnit svou vizuální identitu. Série videí, televizních reklam, rádiových spotů nebo právě graficky obměněných obalů je postavena na myšlence silného přátelství a odvahy postavit se za své kamarády. Toto téma symbolizuje spojení zatnutých pěstí zakomponované do nezaměnitelné bílé vlnky na červeném pozadí.

V době kyberšikany je téma skutečného přátelství obzvláště naléhavé. Kampaň míří především na teenagery, ale mohla by se týkat i starších sílových skupin. Její název je Pravé přátelství a na sociálních sítích na ni odkazuje hashtag #VerdaderoAmigo.

„Coca-Cola si chtěla posvítit na okamžiky, kdy se ocitáme na křižovatce. Jde o chvíle, kdy se přátelé mohou rozhodnout podpořit své druhy zcela nezištně,“ tvrdí P. J. Pereira, CCO agentury Pereira & O'Dell, která kampaň realizuje. „Doufáme, že tyto scénáře inspirují mladé k debatám a poukáží, jak se můžeme rozhodnout nebýt krutými k druhému člověku. A to obzvlášť prostřednictvím slov.“

Ve třech videích (z nichž byla zveřejněna zatím dvě) je tato linka demonstrována na rozhodujících situacích, které si žádají odvážné činy. Chlapec z prvního příběhu podpoří svou bývalou přítelkyni veřejným doznáním, dívka z druhého videa se postaví za novou spolužačku. Videa jsou samozřejmě korunována přípitkem z osvěžujícího nápoje a gestem respektu z pozměněného vizuálu.




Součástí kampaně je také minutový spot pro TV. Ukazuje, jak je obzvláště během krize před publikem důležité nenechat kamaráda „ve štychu“.



Myšlenka využít bílou linku z obalu Coca-Coly se neobjevila poprvé. V roce 2012 podobný motiv vyhrál cenu Grand Prix v Cannes. Autorem téměř fraktálního motivu byl Mak Long z Hong Kongu, který je známý také tím, že přepracoval logo Apple tak, že nakousnutí vyměnil za profil Stevea Jobse.


Vzhledem ke kvalitě scénáře a emotivnímu náboji kampaně se dá předpokládat, že přinese pozitivní efekt. Teenageři v Latinské Americe se teď s ní budou mít možnost setkávat často a na mnoha místech. Kromě některých již zmiňovaných reklamních kanálů či dalších sociálních sítí jako Vine, má Coca-Cola v plánu spolupracovat také s MTV. Na ní plánuje promítat krátké dokumenty o influencerech a jejich životních zkouškách. Dokonce využije i fotbalové hvězdy, které budou účinkovat v tematické videohře.



Zdroj: Adweek

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.