Jiná cesta sponzoringu. Nike přispěje na komunitní systém sdílených kol ve svém domovském Portlandu

22. 2. 2016 | Petr Michl
Portland už nebude jen Niketown, ale také Biketown.

 

Domovem Nike je posledních 40 let město Portland v americkém státě Oregon. Stejně jako jiné sportovní brandy zahrnuje Nike do své propagace i sponzoring. Tentokrát se rozhodl k něčemu jinému než ke spolupráci se sportovním klubem, jehož hráči budou mít jeho logo na triku. Dohodl se na partnerství se samotným městem a bude sponzorem jeho nového městského komunitního systému sdílených kol.

Díky daru od Nike ve výši 10 milionů dolarů během 5 let se počet kol rozšíří z původně plánovaných 600 na 1 000. Z Portlandu nebude pouze Niketown, ale také Biketown. To vše navíc s atraktivními sdílenými koly s brandingem Nike a také oranžovou barvou, která ke značce patří od roku 1989. Není také náhodou to, že košíky vpředu kola připomínají tvarem krabici na boty.

Jsme hrdí na dlouhou historii partnerství s městem Portland a věříme, že sdílený program Biketown je jen jedním z dalších příkladů, jak spolu můžeme pomoci tomu, aby se Portland stal ještě aktivnější, živou a inovativní komunitou," uvedl Jorge Casimiro, viceprezident programu global community Impact v Nike.  Portland má mezi cyklisty na USA až nezvykle dobrou pověst. Město brázdí na 300 mil cyklostezek a na kole dojíždí do práce 7 % lidí.

Není to ovšem jediné americké město, které se rozhodlo zavést tzv. bike sharing. Jeho sponzorem ve městě New York je Citi Bank. V minulosti jsme psali o propagaci při jeho uvedení, kterého se ujal hrdina indie videa, Casey Neistat.

Komunitní program pro sdílení kol má ale také například Los Angeles, kde je hlavním sponzorem online video služba Hulu. V Londýně je sponzorem Coca-Cola Zero. Ano, z těchto příkladů s bike sharingovou službou nejlépe souzní jednoznačně sportovní značka Nike. Zároveň to je ale důkazem toho, že pozitivní sentiment se může v konkrétním městě při sponzoringu podobného programu přenést na takřka jakýkoliv brand.


Zdroj: www.santamonicanext.org

Mnoho velkých značek spjatých s nějakým regionem se tradičně vrhá do sponzoringu sportovních klubů. V českém prostředí je například Preciosa dlouhodobě sponzorem fotbalového klubu FC Slovan Liberec, sponzorem HC VÍTKOVICE STEEL je ocelářská společnost EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, sponzorem extraligového klubu ve Zlíně pro změnu Hamé a takto bychom mohli pokračovat dlouho. Výhodou takového sponzoringu je samozřejmě to, že v sezoně se téměř každodenně objevují sportovci se sponzorskými logy a v našem prostředí mají kluby jména svého hlavního mecenáše často vnořená v samotném názvu. Dosah je tak celostátní, nikoliv pouze regionální. Možnost svázat značku s programem, který může být obyvateli konkrétního města vnímán jako každodenní dobro nehledě na výsledek posledního zápasu, bohužel mnoha značkám uniká. Komunitní programy pro sdílení kol jsou pro to přitom ideální příležitostí.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.