Johnnie Walker v boji proti alkoholu za volantem

4. 12. 2013 | Irena Šovčíková
Kampaň Join The Pact značky Johnnie Walker pokračuje v boji proti alkoholu za volantem působivým videem plným tříštících se sklenic.

"Sekundové rozhodnutí může určit, jestli závod vyhrajete, prohrajete, nebo nedokončíte vůbec", glosuje bývalý jezdec Formule 1 Mika Häkkinen ve videu pro výrobce nejprodávanější skotské whisky Johnnie Walker. Häkkinen je, stejně jako současní jezdci stáje Vodafone McLaren Mercedes Sergio Perez a Jenson Button, součástí CSR kampaněr, Join The Pact, propagující řízení bez alkoholu. Nejedná se jen o marketingové plácnutí do vody. Johnnie Walker od vás chce závazek a za něj přislibuje přispět k bezpečnějším silnicím.

90 sekund krátký film ukazuje digitální model formule Vodafone McLaren F1, který je vytvořen ze sklenic s vyrytým hashtagem #imNOTdriving, tříštící se na tisíce malých kousků. Roztříštěné sklo má připomínat, jak rychle a snadno se naše sny mohou rozpadnout. Příprava tohoto videa zabrala přes týden renderovní a více než 100 GB dat.

Proč video vypustili právě teď vysvětluje Gavin Pike, global brand director u Johnnie Walker : “Sezona Formule 1 se blíží ke svému vrcholu v době, kdy se miliony lidí připravují na období svátků - to je ideální čas použít tento vysoce účinný film, který připomene zprávu o tom, že alkohol za volant nepatří.”

Ambasadoři Join The Pact na zahajovací party v Singapuru

Join The Pact je CSR projekt, který v partnerství se stájí Vodafone McLaren Mercedes propaguje zodpovědnost při řízení vozidla. Jejím cílem je získat milion závazků k neřízení pod vlivem alkoholu. Letošní kampaň odstartovala už 18.září 2013  na Forumule 1 SingTel Singapur GrandPrix. Jezdci stáje Sergio Perez a Jenson Button se společně s bývalým jezdcem Formule 1 Mikou Häkkinenem stali ambasadory celého projektu. Kdo jiný by měl ostatně mluvit o řízení vozidla než právě profesionální jezdci.





A co se stane, když se podaří získat milion podporovatelů? Johnnie Walker zajistí milion kilometrů bezpečných cest domů po celém světě pomocí lokálních provozovatelů hromadné dopravy. V Singapuru tato akce odstartovala prvními 10 000 km jízd vlakem, autobusem nebo taxíkem, které dodala firma SMRT Corporation. Ti, kteří ukázali svůj závazek vůči alkoholu za volantem týmu na jedné z předem určených lokací, se tak dostali domů bezpečně, pohodlně a zdarma.

Zapojit se do projektu lze snadno - stačí na Facebook, Twitter nebo Instagram umístit příspěvěk s hashtagem #ImNOTdriving a složit tak pomyslný závazek k neřízení pod vlivem alkoholu. Počet aktuálních závazků, přislíbených kilometrů a veškeré další informace ukazuje aplikace na Facebooku Johnnie Walker. Momentální číslo je 20 747 závazků a 10 000 bezpečných kilometrů. To je docela slabé, vzhledem k tomu, že jen poslední video shlédlo na YouTube už přes 110 tisíc uživatelů.


Johnnie Walker Facebook landing page

Mark Sandys z Diageo, agentury, která Johnnie Walker vlastní, dodává: “Naše partnerství s Vodafone McLaren Mercedes nám dává silnou podporu v propagaci zodpovědného pití už skoro deset let. Tento rok jsme se rozhodli posílit náš závazek tomuto tématu s jednou z momentálně nejambicioznějších kampaní - tím, že dáváme k dispozici přes milion kilometrů bezpečných jízd zpátky domů.”

My už jsme svůj závazek tweetovali. A vy?

 

Zdroj: BrandRepublic, Diageo


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: