Kadaň má novou vizuální identitu. Propojuje současnost s bohatou historií města

4. 6. 2020 | redakce
Zajímavé uchopení písmene K a práce s typografií je to, co zdobí novou vizuální identitu města Kadaň. Jak se vám líbí?

Další české město má novou vizuální identitu. Kadaň je malebné historické město s turistickým potenciálem uprostřed průmyslem a těžbou zasaženého chomutovského regionu. Právě tuto kombinaci charakteristik se dle organizátora designerské soutěže CZECHDESIGN podařilo zachytit vítěznému studiu Colmo.

Studio Colmo představilo návrh udržitelný a velmi profesionálně zpracovaný, který má dvě kvalitní dimenze – první je podoba umírněná, především pro interní komunikaci, a druhá rovina je hravá, odvážnější, obě roviny dobře společně fungují, komentuje Jana Vinšová, ředitelka CZECHDESIGN.

Porota na vítězném návrhu ocenila precizní práci s typografií, literou K a představenou komunikační strategii, která je založená na velmi nápaditém copywritingu a ilustracích.

Pro studio Colmo bylo při práci východiskem propojení historie města, hrdosti obyvatel a současného stavu, město se totiž intenzivně věnuje kultivaci veřejného prostoru a vznikají zde současné architektonické zásahy na vysoké úrovni.

Miroslav Roubíček ze studia Colmo dodává:

Přístup radnice ke správě města a snoubení historického pozadí se současností jsme se snažili zkombinovat nejen ve značce, ale také v celém konceptu prezentace města. Navrhli jsme jednoduché typografické logo, které tyto dva aspekty spojuje. Úvodní litera K kombinuje tvarosloví grotesku (současnost) a prvky antikvy (historie). Symbol K pak bude sloužit i jako výchozí element pro tvorbu značek městských organizací. 

Dvě písma, které autoři v návrhu postavili vedle sebe, spolu hrají netradiční hru, vzniká vtip, kombinace starého a nového.

Pro Kadaň jsme navrhli specifický jazyk, kterým se město může prezentovat a doufáme, že jej přijmou za svůj i obyvatelé a stane se opravdovou identitou města (nejen vizuální). V dnešní době je totiž nutné o městské identitě přemýšlet komplexněji, než jen jako o kombinaci vizuálních prvků, doplňují autoři.

Spokojenost s výsledkem vyjadřuje Petr Liebscher, vedoucí Městského muzea v Kadani: Kadaň chtěla posunout svůj grafický styl do 21. století. Vytvořit jednoduchou značku a vtipný koncept, který bude bavit občany města i návštěvníky odjinud. To se podařilo. Základy k nové komunikaci města jsou položeny, nyní je třeba nabídnutý potenciál využít.

Historický heraldický symbol a logo Kadaně | Zdroj: město Kadaň

 

Zdroje: CZECHDESIGN, Colmo, město Kadaň

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.