Kamenné prodejny slouží lidem hlavně na testování zboží, levnější cenu hledají online

19. 4. 2013 | BeDa
Doprava zdarma a zboží za nižší cenu - online obchody válcují kamenné prodejny, kam si zákazníci chodí zboží jen vyzkoušet.

Nikdo z nás nemá příliš v lásce ten pocit, že kupuje zajíce v pytli. Při objednávání z internetu se mu ale občas nejde ubránit. Proto chodíme testovat zboží do kamenných prodejen. Jak dobře se třeba takový foťák drží v ruce se dá z obrázků jen těžko zjistit. Pro obchodníky to ale představuje určitý problém. Tedy především pro ty, co vlastní kamenné prodejny, kam si lidé chodí zboží jen zkoušet. Na nakupování online se totiž dá ušetřit a na to zákazník slyší.

Podle průzkumu CouponChief.com 59 % lidí v kamenných prodejnách běžně porovnává ceny, které má obchodník uvedeny s těmi, co jsou online. Nejdříve se ale dívají, jaká je cenová politika obchodu. Tedy, jestli například nenabízí garanci nejnižší ceny na trhu s tím, že případný přeplatek firma zaplatí.

 

Je ale většinou pravda, že v online obchodu se dá zboží pořídit levněji. Rozhodující vliv na nakupující na internetu má i doprava zdarma. Poté se dívá 95 % dotázaných. Navíc se do internetových obchodů dají sehnat i další slevové kupony a speciální kody. Po těch se před nákupem dívá více jak 80 % lidí.

Co tedy zbývá kamenným obchodům? Nabídnout něco, co online obchod nedokáže, nebo se ho pokusit porazit na jeho vlastním hřišti a více investovat do online verze. Prezentace obchodu na internetu je pro spotřebitele také důležitá. Pro většinu lidí je nakupování v kamenném obchodě dobře přehledné, o webových e-shopech se podle průzkumu firmy Accenture stejně vyjadřuje jen 74 %, ale úplně nejhůř v tomto srovnání dopadlo online nakupování přes mobilní telefony. To přijde bezproblémové a snadné na orientaci jen 26 % dotázaných spotřebitelů. Přitom tudy by měla vést cesta, jak neztrácet zákazníky, kteří si přišli produkt vyzkoušet.

 

Užitečná by byla například nákupní aplikace, která rozpozná, že je potenciální zákazník právě na prodejně a nabídne mu slevu či jinou speciální nabídku.

Zdroje: www.mashable.com, www.brandchannel.com

 

 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.