Kampaň na papírová přání se dostala pod kůži, a to doslova

5. 5. 2017 | Milada Zemanová
Myslíte si, že papírová blahopřání vyšla z módy? Dojemný spot ke Dni matek dokazuje pravý opak.

Ačkoliv máme s rodiči mnohdy komplikovaný vztah, patří mezi nejdůležitější osoby v našich životech. A Den matek se řadí mezi chvíle, kdy si tuto skutečnost připomínáme. Tento svátek připadá vždy na druhou neděli v květnu a jak jinak někomu říct, že vám na něm záleží, než osobním přáním? Tohoto je si vědom i výrobce papírových přání American Greetings, který ke Dni matek uveřejnil velice dojemnou reklamu.

Celý koncept je o to zajímavější, že vychází z osobní zkušenosti herečky v daném spotu. Než vám prozradíme více, podívejte se na reklamu s nečekanou pointou sami.

Video zachycuje mladou dívku, která vchází do tetovacího salonu a nechává si udělat své první tetování, konkrétně dvě slova z blahopřání, které si s sebou přinesla. Celou dobu na pozadí slyšíme hlas, který čte napsané věnování: „Jsi slunce našich životů, přinesla jsi nám radost, lásku, smích. Tvoje vnitřní síla z tebe vyzařuje.”

Poslední část věnování říká: „Keep shinning” („Zař dál,” pozn. redakce) a právě tato dvě slova se stávají následně tetováním na dívčině zápěstí. Později zjistíme, že uvedená slova dívce vepsala do přání její maminka, která zemřela.

Během celého spotu vidíme, s jakými pocity se dívka potýká. Nervozita z tetování je doprovázena lapáním po dechu a poťukávání nohou je téměř ve stejném rytmu jako zapichování tatérské jehly pod kůži.

Vedoucí marketingu American Greetings, Alex Ho, k celé reklamě uvedl pro AdFreak: „Zákazníci nám řekli, že dosavadní reklamy na blahopřání byly nerealistické a předvídatelné. Z toho důvodu nezpracováváme materiál na reklamu, ale to, co vidíme ve skutečném životě.”

Předlohou pro reklamu byl osobní příběh. MullenLow, Allison Rudeové. „Moje kamarádka kdysi našla přání, které jí napsal její zesnulý otec bez jakéhokoliv důvodu, a část z něj si nechala vytetovat na ruku. Pokaždé, když se na tetování podívá, má pocit, jako by na ni otec dohlížel … Ten příběh je dojemný, a dává nám silný vhled do důležitosti papírových přání. Když někomu ručně napíšete věnování, dáváte spolu s přáním i část sebe. Je to váš hlas, vaše písmo, které si daný člověk může uchovat navždy,” popsala Rudeová, proč se rozhodla v reklamě využít zkušenost ze svého okolí.

Jak je vidět ve finálním spotu, nakonec se dějová linka změnila ze vztahu dcera - otec na dcera - matka. „Ukázalo se, že dívka, kterou jsme do reklamy vybrali, ztratila před několika lety maminku. a také se snažila uchovat slova, která jí napsala. Dokázala se proto vcítit do poselství naší kampaně na velmi osobní úrovni a přesně to se v příběhu odráží,” doplnila Allison Rudeová.

Kam dál

Víte, jak vypadá nejtěžší práce na světě? Musíte mít vzdělání v oblasti financí, medicíny i kulinářského umění, nemáte nárok na dovolenou a nedostáváte žádnou mzdu.

Napadá vás, o jakou pozici se jedná? Pro odpověď se podívejte na kampaň agentury Mullen.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.