Každý třetí Čech má oblíbenou či osvědčenou značku sportovního oblečení, vede Nike a Adidas

23. 6. 2023 | redakce, TZ
Většina Čechů z online populace (86 %) alespoň občas nosí sportovní oblečení. Přibližně polovina Čechů přitom sportuje alespoň 1x týdně. Ve věku do 34 let preferuje konkrétní značku sportovního oblečení 45 % Čechů, ve věku nad 55 let je to jen 22 %.


Zdroj: Nike

Alespoň jednou týdně sportuje více než polovina Čechů. Sportovní oblečení však nosí až 9 z 10 respondentů – z nich dvě třetiny ho oblékají i na jiné příležitosti než jen na sport. Třetina dotázaných má oblíbenou či osvědčenou značku sportovního oblečení – nejoblíbenějšími jsou Nike a Adidas. Mezi nejznámější obchody prodávající sportovní oblečení v Česku pak patří Sportisimo a Decathlon.

Výzkum společně realizovaly agentury Nielsen a ResSOLUTION Group. Proběhl metodou online sběru na vzorku pětistovky respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.

Jak často Češi sportují?

Přibližně polovina Čechů (54 %) sportuje alespoň 1x týdně. Každodenních sportovců je 11 % a najdeme mezi nimi častěji muže (14 %) než ženy (8 %) a také respondenty z nejmladší věkové skupiny do 34 let (16 %). Nejběžněji dotázaní sportují dvakrát až třikrát do týdne – má to tak o něco více než čtvrtina. Jednou týdně se sportu věnuje 17 % lidí, jednou za 14 dní 8 %. Nanejvýš jednou měsíčně nebo i méně často sportuje jedna čtvrtina Čechů, z nejmladší věkové skupiny (do 34 let) je to však pouze 15 %. Více než desetina respondentů se přiznává k tomu, že nesportuje vůbec, přičemž nejčastěji se jedná o lidi starší 55 let (16 %).

Sportovní oblečení

Většina Čechů z online populace (86 %) alespoň občas nosí sportovní oblečení, přičemž z respondentů ve věku nad 55 let jej nosí pouze 78 %. Více než dvě třetiny Čechů, kteří alespoň občas nosí tento typ oděvu, ho oblékají i na jiné příležitosti než jen na sport – to se o něco častěji týká žen (71 %) než mužů (65 %) a lidí z vesnic (71 %) spíše než těch z velkých měst (63 %).

Z druhů sportovního oblečení respondenti při sportování nejčastěji volí jakékoli sportovní/funkční oblečení – to nosí téměř polovina. Sportovní oblečení speciálně určené pro daný sport nosí 13 % Čechů a 6 % nosí při sportování jakékoliv vyřazené či nenošené oblečení. Pětina tyto druhy oblečení kombinuje v závislosti na druhu sportu. 14 % respondentů oblečení na sport neřeší, ve věkové kategorii nad 55 let tak odpovědělo dokonce 26 % respondentů.



Mezi hlavní faktory, které hrají roli při výběru sportovního oblečení, patří cena (73 %), pohodlnost (71 %) a materiál (51 %). Funkčnost (tedy savost, hřejivost nebo chladivost) při výběru řeší 48 % respondentů, kteří alespoň občas nosí sportovní oblečení, a 36 % si tento typ oděvu vybírá podle designu.

Sportovní značky

Z Čechů, kteří alespoň někdy nosí sportovní oblečení, má každý třetí svou oblíbenou či osvědčenou značku oděvu, s rostoucím věkem ale podíl lidí s oblíbenou značkou klesá. Ve věku do 34 let preferuje konkrétní značku 45 % respondentů, ve věku nad 55 let je to jen 22 % respondentů. Existenci oblíbené či osvědčené značky sportovního oblečení také o něco častěji uvádějí respondenti z Prahy a Středočeského kraje.

Mezi těmi, kteří mají nějakou oblíbenou značku sportovního oblečení, vede značka Nike, kterou jako svou oblíbenou uvedla třetina respondentů. Na druhém místě se umístila značka Adidas, kterou za svou oblíbenou či osvědčenou značku považuje čtvrtina respondentů. S velkým odstupem pak respondenti uváděli značky Under Armour, Decathlon nebo Puma.

A který kamenný či internetový obchod se sportovním oblečením napadne Čechy jako první? 40 % si spontánně vybaví obchod Sportisimo, 22 % si vzpomnělo na Decathlon. Tyto dva obchody – ještě s obchodem A3 sport – patří mezi Čechy také mezi nejznámější: Sportisimo zná většina (71 %) Čechů, následuje Decathlon se znalostí 47 % a A3 sport, který zná 22 % lidí. Pětici nejznámějších obchodů se sportovním oblečením doplňuje Intersport (20 %) a Adidas (18 %).


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: