Když za produkt vystupuje celebrita

19. 10. 2012 | Bednářová Daniela
Kde je rychlost, je i Bolt. Kde je Detroit, je i Eminem. Při výběru celebrit je třeba myslet na charakteristiky, které jsou s nimi spojené.

Celebrity Endorsement - podpora celebrity může být pro značku dobrým marketingovým tahem. Nejlepší spolupráce nastává, když mají značka a celebrita hodně společných charakteristik. Nebo když má celebrita potřebné charakteristiky pro firmu. Protože to, jak lidé vnímají celebritu, se přenáší i na značku.

Když chce firma zdůraznit svoji rychlost, je nejvýše na žebříčku jediné jméno. Usain Bolt je nejrychlejší muž světa, olympijský vítěz a světový rekordman. A právě s ním chce spolupracovat řada značek. Po kontraktech s Pumou, Visou anebo Virgin nyní podepsal reklamní spolupráci s automobilkou Nissan.

Puma s Usainem propaguje oblečení pro běžce (ale nadlidskou rychlost a taneční pohyby vám prý jejich “teplákovka” nezaručí).

 

Visa slibovala zákazníkům, že se do olympijského Londýna dostanou rychleji než Bolt, Virgin Group pomáhal Bolt s rezavou bradkou odkazující k řediteli společnosti Richardu Bransonovi s propagací zrychlení připojení k internetu.

 

S Nissanem se Bolt podílí na reklamě k vozu GT-R, který bude k dostání ve zlaté barvě, s Boltovým podpisem a s nastavením odpovídajícím jeho testovacím jízdám. Také byl u firmy jmenován jako ředitel jedinečných zážitků.

 

Bolt rovná se rychlost. Ale když chtějí firmy spojit svoji značku z jinými hodnotami, nezbývá jim, než se poohlédnout jinde. Americká značka Chrysler je hrdá na svůj původ a proto spojila svoje jméno s dalším známým obyvatelem Detroitu - Eminemem. Společně se podíleli na speciální edici vozů Chrysler 200 sedan, která má odkazovat k desátému výročí Eminemova filmu 8 Mile. Jejich spolupráce začala už před rokem, kdy se Eminem objevil v reklamě Chrysleru vysílané během přestávky Super Bowlu.

 

Celou kampaň provází slogan “Importován z Detroitu” a provázání automobilů s celebritami pokračuje dál. Vedle Eminema své jméno se značkou spojil i návrhář John Varvatos.

 

Při výběru celebrit je třeba myslet na charakteristiky, které jsou s nimi spojené. Ty hodnoty totiž budou lidé spojovat i s produkty. Chcete rychlost? Vezměte sprintera. Chcete zdůraznit původ? Vyberte si rodáka, který se z ulice vypracoval až na vrchol.

Zdroj: www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Budování značky YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.