Kino v rakvi? Přesně to je jedno z hlavních lákadel filmového festivalu v Göteborgu

25. 1. 2019 | Kristýna Vozková
Toužíte po nezapomenutelném kinematografickém zážitku? Tak to si nenechte ujít sledování hvězdného sci-fi Aniara z nejvíce klaustofobního kina na světě – bílého sarkofágu. Budete mít možnost prožívat pocity izolace a frustrace spolu s hlavními protagonisty filmu.

Jste milovníkem napínavých a strašidelných filmů? Vžíváte se často do kůže hlavních hrdinů a zbožňujete napjatou atmosféru v sále? Potom byste si neměli nechat ujít filmový festival ve švédském Göteborgu, který se koná ve dnech 27. ledna až 3. února 2019. Tam si pro milovníky filmů připravili speciální instalaci, která pozvedne strašidelnou podívanou na zcela jinou úroveň. The World's Most Claustrophobic Cinema (nejvíce klaustrofobní kino na světě) nabízí jedinečný filmový zážitek, při kterém sledujete film v moderním bílém sarkofágu. Zdá se vám to morbidní?

Sarkofág je schránka pro uložení rakve. Možná jste ji viděli z mramoru například v kostele nebo panovnické hrobce. V cinefilní obdobě pro 21. století nabízí poležení i živým. Ti mohou zhlédnout očekávaný vesmírný sci-fi snímek Aniara, jehož děj je založený na básni od Harryho Martinsona. Příběh vypráví o pasažérech vesmírné lodi, které sužují pocity izolace a potýkají se s problémy spojenými s omezeným životním prostorem. Hlavním účelem miniaturního kino sálu tak není ani tolik děsit, jako přenést pocity klaustrofobie, které prožívají protagonisté filmu, na samotného diváka a umocnit tak jeho emocionální zážitek ze sledování filmu.

Divák se tak bude cítit součástí příběhu, zcela izolován od svého okolí, což mu umožní příběh vesmírné lodi prožívat na zcela jiné úrovni. Na trailer k filmu Aniara se můžete podívat zde.

Speciální bílý sarkofág je vybavený nejnovějšími technologiemi, unikátním systémem větrání a také nouzovým tlačítkem, které může divák použít, pokud pro něj bude zážitek až příliš imerzivní. Organizátoři festivalu tak chtějí zjistit, jak bude na diváka působit sledování filmu v extrémních podmínkách.

Není to však poprvé, kdy byl kinosál uzpůsoben tématice promítaného filmu z důvodu intenzivnějšího zážitku diváků. V roce 2012 uspořádalo studio 20th Century Fox událost s názvem The Odyssey of Pi: Cinema on Water, v rámci níž proměnilo veřejný bazén ve velký kinosál plný malých lodiček, ze kterých diváci sledovali 3D promítání filmu Pí a jeho život.

Dva roky předtím, v roce 2010 se proměnil koncertní sál Olympia Concert Hall v Paříži v obří ložnici. IKEA zde propagovala svou kampaň S IKEA v posteli a veškeré sedačky byly na jednu noc vyměněny za pohodlné postele, ve kterých si diváci lebedili při koncertu živého orchestru a sledovali film Milenium. Po něm následovala polštářová bitka a všichni zůčastnění se v koncertní síni pohodlně přespali do dalšího dne.

Zdroje: goteborgfilmfestival.com, trendhunter.com, tourismontheedge.com

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.