Kolik stojí nejvíce retweetovaná fotografie všech dob? Samsung za ni zaplatí 3 miliony dolarů

4. 3. 2014 | Petr Michl

Největším vítězem oscarového večera nebyli ani tak čerství držitelé cen Americké filmové akademie, ale sponzor ceremoniálu, Samsung. Minimálně tedy z pohledu „viditelnosti značky". Postarala se o to zejména moderátorka večera, Ellen DeGeneres, která se šla do publika vyfotit s Julií Roberts a Meryl Streep a vyhlásila, že „tahle selfie" by měla být do jedné hodiny nejvíce retweetovaným snímkem všech dob. K tomu dopomohlo i to, že se do fotografovaného chumlu přidaly i další celebrity, například Channing Tatum, Bradley Cooper, Brad Pitt, Angelina Jolie a Kevin Spacey.

Selfie měla už po 30 minutách přes 600 tisíc retweetů a za hodinu bezpečně překonala snímek dosavadního držitele rekordu v „retweetovém závodě", kterým byl povolební snímek prezident Baracka Obamy a jeho manželky Michel oznamující lapídárně: „Four more years"

Snímek má v tuto chvíli téměř 3,1 milionů retweetů. Nešířil se ale rozhodně jenom on. Jeho popisek ostatně zněl: „Kéž by měl Bradley delší ruce."  I proto se médii šíří minimálně stejnou rychlostí i širší záběr zahrnující celou fotící se skupinu, tedy i s Bradleym Cooperem pořizující snímek s ne zrovna malým Samsungem Galaxy Note. Okamžitě poté vznikly dohady, zdali celá věc byla domluvená se Samsungem a přiživoval to třeba fakt, že DeGeneres běžně používá iPhone a fotila s ním v ten večer i v zákulisí. Samsung dal se zpožděním vyjádření portálu Techcrunch deklarující, že celá věc nebyla plánovaná a že vznikla z vlastní iniciativy Ellen DeGeneres. Zároveň ovšem uvedl, že je s výsledky skutečně spokojen a dokáže to ocenit. Nakolik, že si toho cení? Na 3 miliony dolarů, které dodatečně rozdělí rovným dílem mezi neziskové organizace dle výběru moderátorky.

Celá akce měla ještě další hvězdný moment, když všechen povyk na Twitteru způsobil to, že začal mít výpadky. Přímo od účtu sociálního média se pak objevil tweet tvrdící, že Ellen DeGeneres „rozbila Twitter".

Mimochodem ten samý večer údajně „rozbil Instagram" i Justin Bieber, který na Instagramu okomentoval fotografii své ex-přítelkyně z předávání Oskarů tvrzením, že je to ta nejelegantnější princezna. Následné debaty o tom, jestli se k ní vrátil či nikoliv, korelují s výpadky Instagramu. Vše to je dokladem toho, jak je již v USA zakořeněný fenomén „druhé obrazovky", kdy lidé simultánně komentují na sociálních médiích to, co se děje v TV. Zároveň to ukazuje i povahu amerického Twitteru a sociálních médií obecně, kde jsou nejpopulárnější účty popových ikon a zpěváků.

Proti stavu v Česku to je skutečně nebetyčný rozdíl. Představte si to velké nic, které by způsobila hromadná selfie Marka Ebena s lokálními hvězdami v publiku z předávání Českého lva. Co by mohlo hypoteticky „rozbít český Twitter"? Sázíme na fotografii z účtu Miloše Čermáka zachycující v nějaké lechtivější póze jeho ženu Sentu nebo na zjištění, že za Davida Grudla píše ty vtipné průpovídky někdo jiný.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.