Košík.cz slaví s potravinami na váhu úspěch. Za měsíc jich lidé objednali tři tuny

25. 2. 2019 | redakce
Nakupování „bez obalu“ není jen kuriózní kratochvílí hipíků. Online prodejna potravin Košík.cz měsíc od zavedení eviduje zboží na váhu v papírových sáčcích v každé desáté objednávce.

Nová bezobalová iniciativa e-shopu s potravinami Košík.cz jasně ukazuje, že potraviny na váhu mají smysl. Od poloviny ledna, kdy svůj koncept „Budoucnost bez obalu“ představil, si u něj zákazníci objednali už více než tři tisíce kilogramů potravin v papírových sáčcích a odvážené potraviny se objevily v každém desátém nákupu. Košík.cz v reakci na úspěch poprvé rozšířil nabídku.

Průměrně si zákazníci v jednom nákupu objednali dva až tři sáčky s potravinami na váhu. Naprostá většina z těch, kteří bezobalový nákup vyzkoušeli, u něj již zůstala a potraviny na váhu se pak objevily v jejich dalších nákupech. Z potravin jednoznačně vedla rýže, luštěniny a ovesné vločky. Výrazně častěji potraviny na váhu nakupovaly zákaznice – asi ve dvou třetinách případů.

Košík.cz na základě požadavků zákazníků zároveň počítá s rozšiřováním bezobalové nabídky. K šedesáti položkám již nyní přibylo například několik druhů bio müsli nebo vážený cukr. Do budoucna se pak počítá s výrazným rozšířením „nebio“ alternativ pro nejprodávanější položky, uvažuje se také o non-food kategoriích.

„Přišly nám stovky připomínek a námětů na vylepšení služby. Některé z nich jsme již zapracovali, jiné budeme zapracovávat v následujících týdnech a měsících,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz„Velmi cenné pro nás byly informace o produktech, které by lidé na váhu chtěli kupovat, díky tomu uvažujeme o výrazném rozšíření například v oblasti drogistického zboží. Jednoznačně se ukazuje, že lidem na ekologii záleží a bezobalové nakupování má smysl.“

Bezobalové nakupování mohou od ledna využívat na Košík.cz čtyři miliony zákazníků v Praze a středních Čechách, na Plzeňsku, Liberecku, Ústecku, v Hradci Králové a na Pardubicku, ale také v okolí Teplic, Mostu a Chomutova.

Tip redakce:



Košík.cz reaguje na jasný trend, kdy se ve větších městech po Česku již otevírají malé krámky, které potraviny bez obalu nabízí. Jeho konkurent v prodeji potravin online se také činí. Již v září loňského roku Rohlik.cz jako první obchod v ČR zavedl „bezplastovou uličku“. Jde o sekci potravin, které nemají plastový obal. Netýká se to přitom jen jogurtů ve skle, ale třeba šunky a dalších potravin balených do recyklovatelných obalů.

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.