Koťátka, zmrzlina nebo triky na skateboardu. To je Instagram policie v Rejkjavíku

3. 10. 2014 | Irena Šovčíková
I policii se může dařit na sociálních sítích. Třeba ta z Rejkjavíku má asi nejroztomilejší Instagram na světě.

Policie asi není úplně organizace, od které byste čekali přemíru roztomilosti. Pokud teda nemyslíte tu v Rejkjavíku. Místní oddíl policie má totiž asi ten nejroztomilejší Instagram, plný koťátek, vtipných selfies nebo zmrzliny.


Zástupci policie na Islandu se prostě rozhodli, že místo toho, aby zbytečně budovali respekt a byli zkrátka a dobře neosobní, ukážou svým spoluobčanům i světu trochu lidštější stránku. A proč ne zrovna na Instagramu. Jejich účet tak plní fotky strážníků v nejrůznějších pracovních i méně pracovních situacích. Fotku, na níž dva policisté roztlačují auto občanky v nesnázích, střídá selfie zřejmě vysoko postaveného policisty v zrcadle. Najdete zde ale třeba i snímek příslušníka policejního sboru předvádějícího trik na skateboardu.


Neznamená to však, že by místo práce pořizovali fotky na Instagram nebo že by správně neplnili své povinnosti. Někdy je ale hezké na chvilku odložit masku autority a ukázat, že i policisté, byť je občané často nemají v oblibě, jsou stejní lidé jako oni sami a taky se rádi pomazlí se šťeňátkem, smlsnou na zmrzlině nebo se radostně svezou z kopce na bobech. Policisté z Rejkjavíku sklízejí na internetu velký úspěch. Jejich účet sleduje přes 74 000 uživatelů a každý příspěvek okamžitě získává tisíce srdíček.




Sociální sítě ovládla i policie v Seattlu, které se podařilo nastolit na svém Twitter účtu konverzační tón a zároveň tak ukázat, že i policisté mohou mít smysl pro humor.


Ne vždy ale sociální sítě úplně hrají ve prospěch takovýchto nepříliš populárních povolání. Například policie v New Yorku to zažila na vlastní kůži. V rámci kampaně #myNYPD žádali uživatele na Twitteru, aby sdíleli svoje zážitky s newyorskými policisty. Jaksi ale zapomněli zmínit, že by vzpomínky měly být primárně pozitivní. Hashtag totiž místo nostalgie a pozitivních zmínek skrýval spíš nejrůznější fotky z brutálních policejních zásahů . Z kampaně zaměřené na zvýšení pozitivního vnímání policie tak vznikla spíš obrovská potupa. Více si přečtete v článku Twitter kampaně, které nedopadly tak jak měly.

Zdroj: BusinessInsider


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: