Kreativní reklama vstupuje do věku pivních válek

29. 3. 2019 | Aneta Birnerová
Osmdesátá léta symbolizuje vychlazená válka mezi Coca-colou a Pepsi, devadesátky ovládla potyčka Burger Kingu a McDonalds. Nyní válečná sekera rozdělila značky piva. Na jedné straně stojí Budweiser Light na druhé Coors Light.

Mysleli jsme, že už se této doby znovu nedočkáme. Po zákazu komparativní reklamy se kreativní propagace začala vyhýbat nápadům očerňujícím konkurenci. Ale co nám vzala legislativa, vrátili sociální sítě, kde si všichni mohou brát vtipné urážky osobně. Včetně výrobců piva.

Nejnovější bojovou strategií je odvážná výzva piva Coors Light, které lidem natočí pivo na účet značky pokaždé, když se o nich konkurenční pivo Bud Light vyjádří negativně (nejen) na sociálních sítích. „Kdykoliv ukážou svou temnou stranu, my lidem nabídneme tu světlou – doslova,“ komentuje zatím poslední tah pivních válek vice prezident značky Coors, Ryan Reis.

Značka Coors Light již 13. března veřejnosti představila chytrou interaktivní pípu, která se rozzáří pokaždé, když se na webu objeví již zmíněné pomluvy. Rozjařená kampaň pak proběhla minulý víkend 22. až 23. března v přibližně 200 vybraných hospůdkách v New Yorku, Philadelphii, Dallasu, Omaze a Las Vegas. Celou akci můžete sledovat online pod hashtagem #RefreshtheConversation.

Prvotní nadšení pivních fanoušků bylo nezměrné, ale o úspěšnosti kampaně rozhodnou až množství vytočeného piva zdarma, které zatím společnost nezveřejnila. Nicméně podle sociálních sítí se zdá, že se Bud Light na kritický víkend odmlčel a nechal zákeřně milovníky konkurenčního piva na suchu.   

Co si kdo natočil, to si také vypije

MillerCoors, americká pobočka společnosti Molson Coors, k jejíž středoevropské divizi patří například Staropramen, reaguje touto spotřebitelsky sympatickou kampaní na dlouhodobý intenzivní trolling piva Bud Light, který začal obligátními vtipnými retweety, ale vyvrcholil během letošního Super Bowlu kampaní osočující konkurenci z absence popisu ingrediencí na obalu. Co ovšem začalo jako lobbing za poctivost ve jménu spotřebitele, vyvrcholilo ve středověký spot inspirovaný nejen seriálem Hra o trůny.

V sérii reklamních spotů Bud Light osočuje piva Miller Lite a Coors Light z užívání kukuřičného sirupu a v rámci dějové nadsázky putuje krajinou, aby jim sud sirupu předala navzdory nepřízni osudu, která je po cestě zastihne. Zatímco zastupitelé konkurenční piva vyčkávají na hradbách nápadně připomínající osazenstvo francouzského hradu z Monthy Python a Svatý Grál.

Přestože se tedy jedná o pivní odvetu, podle Ryana Reise společnost MillerCoors svoji nabídku piva zdarma zakládá hlavně na požadavcích spotřebitelů.

„Bud Light na nás doráží a teď i kritizuje naše ingredience vlivem vlastní frustrace. Ale my víme, že tohle milovníky piva nezajímá. Chtějí nad tím mávnout rukou. Podle naší ankety z minulého týdne si 80 % lidí chce prostě vychutnat svoje světlé pivo aniž by se stali předmětem diskuze o ingrediencích. A to jim teď přesně nabízíme! Jo, nechte nás v klidu se napít piva (zadarmo).“

Bud Light vs Miller Lite

Na druhé frontě se Bud Light také již dočkal odpovědi. Miller Lite vypustil post zesměšňující historický koncept rytířského putování.

A Bud Light již dokonce stačil odpovědět ústy dobrosrdečného krále, který více než co jiného chce být v pohodě.

Zdroj: fastcompany.com, thedrum.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: