Kreativní vouchery Brno nabízí příležitosti i pro marketéry, PR specialisty a webdesignery

13. 11. 2018 | redakce
Otevřelo se přihlašování pro kreativce, na jejichž služby podnikatelům z jižní Moravy může přispět město Brno ve spolupráci s JIC. Letošní kreativní galerie právě teď přijímá zájemce. Uzavře se 25. listopadu.

Až stotisícové poukazy na společné projekty mezi kreativními profesionály a jihomoravskými firmami bude rozdávat město Brno ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem (JIC). Program Kreativní vouchery Brno začíná přihlášením kreativců, kteří se specializují třeba na produktový a průmyslový design, tvorbu fotografií nebo aplikací, design služeb, online marketing, do speciální galerie. Právě z ní si budou moct firmy vybrat svého experta. Letošní kreativní galerie právě teď přijímá zájemce. Uzavře se 25. listopadu. Na jaře 2019 se vylosují podpořené projekty, které mezi sebe rozdělí čtyři a půl milionů korun.

Program Kreativních voucherů Brno i letos podpoří spolupráci podnikatelů, kteří hledají odbornou pomoc ve změnách  svých produktů nebo služeb. Mohou se přihlásit freelanceři, studia nebo agentury, s minimálně tříletou praxí a sídlem na jižní Moravě, pracující v  kreativních odvětvích, které zachycuje obrázek níže.

Hned několik úspěšných spoluprací s firmami má za sebou produktový designér Jiří Adam, který s poukazy udělal třeba speciální stroj na balení výrobků a průmyslové analogové hodiny. „Určitě se touto cestou hlavně na jižní Moravě oživil zájem o kreativní obory. Nejen startupy, ale i zavedené firmy tak přicházejí do kontaktu s kreativci, což bez ohledu na výsledek losování v mnoha případech spolupráci přináší, a tím posouvá úroveň marketingové komunikace. Mně osobně přinesl nová partnerství se zákazníky, kteří mě oslovili se zájmem o spolupráci, která se rozběhla dokonce v několika případech i bez voucherů,“ říká designér Jiří Adam. V letošním ročníku se lze přihlásit do kreativní galerie do 25. listopadu na webových stránkách www.kreativnivouchery.cz

V novém roce se pak můžou do programu zapojit jihomoravské malé nebo střední podniky určených oborů a vybírat profesionály z  galerie. JIC spolu s odborníky všechny zástupce firem předem proškolí a pomůže s efektivním zadáváním zakázky kreativcům. Snažíme se tak pomoc podnikatelům prosadit se s  inovovanými produkty a službami na nových trzích s pomocí profesionálů z kreativních průmyslů. Voucher jim ukazuje, že tato sázka se vyplácí a dáváme tím impuls i pro jejich budoucí kooperace,“ vysvětluje koordinátorka projektu za JIC Zdeňka Kujová. Dvojice, které vylosují zástupci města Brna a JIC v dubnu 2019, získají na svou spolupráci až stotisícový poukaz.  Celkem letos město přispělo čtyři a půl miliony korun.

Jihomoravská metropole nabídla tyto vouchery jako první v Česku v roce 2016 a dala tak inspiraci i dalším krajům. V předchozích třech ročnících se zapojilo přes 450 malých nebo středních podniků z jižní Moravy. Poukaz nakonec dostalo 133 z nich.

Program pro město koordinuje JIC, který má k dispozici vyhodnocení z prvního ročníku. To ukázalo mimo jiné, že nepodpořené (nevylosované) dvojice naplánované projekty nakonec dokončí a firmy si vše zaplatí ze svého. Po prvním běhu se tak podařilo uskutečnit minimálně 16 spoluprací v hodnotě téměř jeden a půl milionu korun. Další bezmála půl milionu korun dali podnikatelé za navazující zakázky, které byly nad rámec získané podpory z poukazů. Zkušenost s kreativním voucherem podle průzkumu výrazně změnila pohled firem na kreativce. 71 procent dotázaných, tedy 25 podpořených firem, uvedlo, že si díky poukazům uvědomily přínos kreativce pro svůj byznys. Závěry z následujícího ročníku budou kompletní na konci roku

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: