Lidé na Facebooku tráví o 2 minuty denně méně než před 3 měsíci

2. 2. 2018 | Milada Zemanová
Facebook přichází o pozornost uživatelů. Průměrně zde každý uživatel denně stráví o 2 minuty méně než v minulém kvartálu. Markovi Zuckerbergovi to ale nevadí, bere to jako důsledek jeho boje proti nekvalitnímu obsahu v news feedu.

Tento týden Facebook zveřejnil své příjmy a v souvislosti s nimi jeho CEO, Marek Zuckerberg, uvedl, že uživatelé tráví na této platformě méně času než doposud. Dle něj je to z důvodu vylepšeného obsahu, který aktuálně Facebook ukazuje ve feedu. V lednu tohoto roku totiž Facebook oznámil, že bude upřednostňovat více obsahu od přátel a rodiny a omezí příspěvky firem. Toto má být obranou proti nekvalitním příspěvkům a také falešným zprávám, které byly tak hojně rozšířené například během amerických prezidentských voleb v roce 2016.

Uvedené změny tak snížily využívanost této platformy za poslední 3 měsíce o 5 %. Sám Zuckerberg uvedl:

„Provedli jsme změny, díky kterým se lidem zobrazuje méně virálních videí a lidé tak mohou svůj čas trávit kvalitněji. Celkově tyto změny vedly ke snížení počtu hodin, které zde uživatelé denně stráví o 50 milionů. Tím, že se zaměřujeme na smysluplná spojení, naše komunita i podnikání bude v dlouhodobém horizontu silnější.”

Toto číslo je opravdu vysoké, při přepočtu na minuty, tak inzerenti přišli o 3 miliardy minut, které mohly být věnovány reklamě. Průměrně každý uživatel stráví na Facebooku o 2 minuty denně méně.

Marek Zuckerberg následně k výsledkům dodal:

„Rok 2017 byl pro Facebook nejen silným rokem, ale také těžkým. V roce 2018 se chceme ujistit, že není pouze zábavný, ale také je přínosný pro lidské blaho a pro společnost.”

Příjmy Facebooku rostou

Ačkoliv uživatelé tráví na Facebooku méně času, přesto se jeho příjmy oproti předchozímu roku navýšily. Za čtvrtý kvartál roku 2017 vydělal 12,97 miliard, což je o 47 % více než v roce 2016 ve stejném období.

Změny ve feedu navíc ve výsledku mohou Facebooku pomoci. Inzerenti si totiž budou muset připlatit, pokud chtějí, aby se jejich obsah dostal k uživatelům.

Aaron Goldman, vedoucí marketingu reklamní platformy 4C, pro Adweek uvedl:

„Pozorujeme obrovský nárůst reklamy na Facebooku a změny v news feedu jen zrychlují investice značek. Jak se organický dosah snižuje, jediný způsob, jak dostat svůj obsah k publiku, je si za tuto výsadu připlatit.”

Značky tak čeká další nárůst výdajů. Uživatele údajně smysluplněji strávený čas, a počítá se do toho pravděpodobně i ten strávený za hranicemi největšího sociálního média.

Zdroje: Adage, Facebook, BBC

Tip redakce:

Facebook připravuje velké změny pro svůj news feed, kvůli kterým značky zaznamenají další propad organického dosahu a zdražení reklamy. To vše coby druhá strana mince toho, když má Facebook velký plán, jak vás přimět bavit se s přáteli.

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.