Lidé s depresí nevypadají tak, jak si myslíte, upozorňuje kampaň

26. 1. 2024 | Petr Michl
I lidé, co se smějí a mají úspěšný život, mohou mít depresi. Sugestivní PSA kampaň Německé nadace pro pomoc při depresích a prevenci sebevražd boří předsudky o tom, jak vypadají lidé s duševním onemocněním.

Jak si představíte člověka s depresí? Pravděpodobně to bude někdo, kdo vykazuje její viditelné znaky: je smutný až apatický, nesměje se a nezapojuje se do společenských konverzací. PSA kampaň německé neziskové organizace Německé nadace pro pomoc při depresích a prevenci sebevražd (Stiftung Deutsche Depressionshilfe) od agentury Grabarz & Partner ovšem ukazuje, že to může být vše jinak.

Nese název „Druhý pohled“ a v sérii tištěných reklam dá divákovi možnost nachytat se na svůj předsudek či zjednodušenou představu, aby v druhém sledu ukázala, že depresí ve skutečnosti mohou trpět i lidé, kteří se na veřejnosti tváří zcela běžně.

Osoba v depresi se dokonce může na veřejnosti i smát.

„Deprese je jedna z nejčastějších nemocí a z hlediska své závažnosti nejvíce podceňovaná. Lidé mohou trpět depresí i přesto, že postižení žijí ve spokojeném vztahu, jsou profesně úspěšní a neexistuje žádná vnější příčina. Deprese může postihnout každého — často včetně lidí, do kterých byste to na první pohled neřekli. Motivy kampaně toto objasňují a významně přispívají k boření běžných předsudků,“ uvedl profesost Ulrich Hegerl, předseda Německé nadace pro pomoc při depresích a prevenci sebevražd.

Prostory pro outdoor reklamy poskytla zdarma společnost The Wall, která se zabývá jejich pronájmem. Jejich obchodní ředitelka Frauke Bank uvedla:

Deprese je téma, o kterém se mluví s nechutí nebo ne dost vážně — v rodině, mezi přáteli, ale i v práci. Posílení duševního zdraví a získání včasné pomoci v případě nemoci je nezbytné, aby se předešlo horším následkům. Proto musí být deprese vyvedena z tabuizované zóny, která stále existuje. Abychom postiženým a jejich příbuzným usnadnili hledání pomoci, ukazujeme kampaň (organizace) Stiftung Deutsche Depressionshilfe na našich reklamních plochách po celém Německu, a zviditelňujeme tak jejich nabídku pomoci.“

Jednotlivé kreativy kampaně lze vidět na digitálních plochách v Drážďanech, Hamburku, Brémách, Dortmundu, Düsseldorfu, Kolíně nad Rýnem, Wiesbadenu, Mannheimu, Ludwigshafenu, Saarbrückenu a Stuttgartu. Kampaň navíc upozorňuje na informace a nabídku podpory na webových stránkách Německé nadace pro pomoc a prevenci sebevražd. Tam se nachází i online test deprese.

Zdroje: Health Marketing, Deutsche Depressionhilfe

 

Kam dál? 

Jak si myslíte, že vypadá poslední fotografie člověka pořízená předtím, než se rozhodl vzít si život? Jestli čekáte tvář zkřivenou bolestí a oči zarudlé od neustálého pláče, nemůžete být dál od skutečnosti. Oni totiž sebevrahové nevypadají vždycky sebevražedně.

Upozornila na to výstava a kampaň, Campaign Against Living Miserably.  

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: