LinkedIn mění algoritmus feedu. Uvidíte v něm méně politiky a anket

18. 5. 2022 | Beáta Vaňková, Petr Michl
LinkedIn aktualizuje svůj algoritmus, aby potlačil příspěvky, kterých už mají uživatelé dost. Patří mezi ně například ankety, politický obsah nebo příspěvky propagující hlasování skrze reakce (druhy lajků).

Aktivita uživatelů na sociální síti LinkedIn stále roste. Platforma hlásí rekordní růst engagementu již šest čtvrtletí v řadě a zdá se, že bude pokračovat ve své vzestupné trajektorii. S vyšší atraktivitou platformy ovšem přicházejí také uživatelé, kteří hledají způsoby, jak „hacknout systém” a zajistit svému obsahu co nejvyšší dosah a engagement. Proto LinkedIn nyní přechází k aktualizaci svých algoritmů, aby potlačil příspěvky, kterých už mají uživatelé dost nebo které feed jednoduše zaplevelují.

Co se tedy změní?

1. Příspěvky, které lákají k engagementu

LinkedIn ve svém oznámení vysvětluje:

„Zaznamenali jsme řadu příspěvků zveřejněných výhradně s cílem zvýšit dosah na platformě, které výslovně žádají nebo vybízejí komunitu k zapojení do obsahu prostřednictvím lajků nebo reakcí. Slyšeli jsme, že tento typ obsahu může být pro některé z vás zavádějící a frustrující. Tento typ obsahu nebudeme podporovat a vyzýváme všechny členy komunity, aby se zaměřili na poskytování spolehlivého, důvěryhodného a autentického obsahu."

Některé z těchto příspěvků jsou stejné jako ty, se kterými se Facebook potýkal, když poprvé zavedl Reactions. Lidé na Facebooku používali Reactions jako anketu a žádali uživatele, aby k příspěvku přidělili určitý emotikon, který by znamenal jejich reakci. Což rozhodně může výrazně zvýšit engagement, ale LinkedIn z toho nadšený není. Proto za takový příspěvek můžete být nyní penalizování.

2. Příliš mnoho anket

Problematické mohou být i ankety o úplných trivialitách. O nich LinkedIn říká:

„Slyšeli jsme zpětnou vazbu, že je ve feedu příliš mnoho anket. Podnikáme kroky, abychom vám zobrazovali jen ty, které jsou užitečné a relevantní. To znamená méně anket od lidí, které neznáte, a více od těch, u kterých je větší pravděpodobnost, že se zapojí do vaší sítě."

To ovšem neznamená, že byste ankety neměli používat. Jen si dejte pozor na to, že už nebudou mít takový dosah, a nemusí být tak přínosné jako dříve.

3. Méně politického obsahu

Kritici Facebooku si stěžují, že se tam už lidé převážně hádají o politice. A někteří si to evidentně tahají na LinkedIn, který se tomuto trendu nechce podvolit. Chce proto dát uživatelům možnost omezit politický obsah v jejich feedu. „Zatím to testujeme pouze v USA, ale na základě obdržené zpětné vazby můžeme tuto funkci dále rozvíjet a rozšířit ji do dalších zemí a jazyků," vysvětluje LinkedIn.

 

4. Omezení notifikací

LinkedIn také pracuje na omezení svých notifikací, takže se už nebude zobrazovat tolik aktualizací z vaší sítě.

„Například vám nemusí být moc platné, že vidíte komentář uživatele, kterého sledujete, k příspěvku někoho jiného o změně zaměstnání. Proto vám budeme zobrazovat cílenější aktivity z vaší sítě, u kterých je větší pravděpodobnost, že se do konverzace také zapojíte."

Bude zajímavé sledovat, jak dobře dokáže algoritmus LinkedIn pochopit zájmy uživatelů a na základě těchto parametrů upozornit na nejrelevantnější aktualizace.

Pokud se vám ve vašem kanálu LinkedIn zobrazuje obsah, který pro vás není relevantní nebo zajímavý, můžete přispět ke zlepšení klepnutím na nabídku tří teček u jakéhokoli příspěvku a vybrat možnost „Nechci to vidět".

Zdroj: Social Media Today, LinkedIn

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: