LinkedIn umožní lidem nahrávat nativní videa

14. 7. 2017 | Petr Michl
Tak konečně! I LinkedIn bude mít svůj videoformát. Největším lákadlem pro tvůrce má být, že zjistí, kde a na jaké pozici pracují diváci jejich videí.

 Zdroj: Twin Design / Shutterstock.com

Videa jsou formátem současnosti a jistě i blízké budoucnosti. Proto takřka veškeré platformy sociálních médií mají vlastní video formát. Dosud to ale neplatilo pro LinkedIn. Prý se to však velmi brzy změní a lákadlem pro jeho používání má být analytika identifikující firmu a pozice diváků.

Včera začal LinkedIn s testem na malém počtu uživatelů v USA, jimž umožní nahrávat nativní videa skrze svou mobilní aplikaci. Když se videa objeví ve feedu, budou se přehrávat stejně jako na Facebooku: tedy automaticky a bez zvuku. V nastavení aplikace přitom půjde automatické přehrávání videí z pohledu jejich příjemce vypnout. Tato novinka má být k dispozici všem globálním uživatelům v průběhu příštích měsíců.  


Mezi influencery, kteří mohli nahrávat vide na LinkedIn, patřili i tito: (zleva) Arianna Huffington, Bill Gates, Angela Ahrendts a Richard Branson. Zdroj: LinkedIn

Není to poprvé, co LinkedIn umožnil někomu nahrávat videa. Udělal to již před rokem, ale se svým typickým přístupem k obsahu. Dovolil to vybraným hvězdným uživatelům, jako jsou Richard Branson nebo Bill Gates.

Zapomeňte na přednášky. Maximální délka bude 10 minut

Již jsou známé i omezení nativních videí. Tím nejzásadnějším je stopáž, která činí pouhých 10 minut. Dle mluvčího LinkedIn je ale doporučovaná délka videa někde mezi 30 vteřinami a 5 minutami.

Videa budou moci být horizontální i vertikální. Bude u nich viditelný ukazatel počtu zhlédnutí, přičemž se počítá každé, které přesáhne 3 vteřiny.

Největší lákadlo

Úspěšnou taktikou Facebooku k prosazení vlastního video formátu bylo snížení organického dosahu formátů jiných, především pak linků na YouTube. Tuto formu negativní motivace nemůžeme předjímat, již nyní ovšem LinkedIn prozradil jednu pozitivní. Je jí zajímavá analytika, která bude k dispozici tvůrcům.

O svých divácích se dozví společnost, kde pracují, a jejich pracovní titul. Na konkrétní identifikaci nedojde, ale i tak mohou být tyto informace důvodem, proč může být videoformát LinkedInu zajímavý. A to nejen pro personalisty, ale také pro budování B2B byznysu. 

Zdroje: Marketing Land, LinkedIn, ReCode


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: