LinkedIn University - kariéra začíná už na střední škole

20. 8. 2013 | Bednářová Daniela
Víte, co chcete v životě dělat, ale nevíte, která škola by k tomu byla nejlepší. Díky LinkedIn se můžete podívat, jak se na svá místa dostali lidé v oboru, o kterém sníte. Čerpáte inspiraci od těch nejlepších.

Networking se může při hledání místa nebo stáže ukázat jako neocenitelný prostředek. Ale co jít ještě o úroveň níž? Při nástupu na vysokou, ale už i na střední škole. I tam už mají někteří jasno, co by chtěli v životě dělat. Ale ještě více je těch, co tuší, co by je bavilo, ale neví, jak se tam dostat. Díky síti těch správných lidí získají tipy na to, co studovat, jaké kurzy si zapsat a jaké raději vynechat. Tak to má alespoň namyšleno profesionální síť LinkedIn.

Ta byla doposud zaměřena spíše na starší uživatele. Ale nyní se otvírá i pro mladší. Spustila totiž projekt LinkedIn University Pages. Základem projektu je dát mladým lidem inspiraci. Student filozofie se může podívat, co všechno dělají lidé se stejným titulem a jestli je to opravdu ten správný směr i pro něj.

Od 12. září se budou moci k LinkedIn přidat uživatelé straší 13 let. Ne pro všechny země je tento limit stejný. Pro Ameriku je to 14 let, pro Českou republiku 13 let a Holandsko například 16 let.  

Jaké jsou tedy možnosti pro studenty středních škol na LinkedIn, kteří se rozhodují, co dál s životem a kde nejlépe nastartovat kariéru?

  • Mohou začít sledovat konverzace univerzit na profilu. Podívat se, jaký typ obsahu škola běžně sdílí a zapojit se do diskuze. Pokládat otázky a sledovat reakce

  • Díky LinkedIn se může student snadno dozvědět informace i o zahraničních školách. K těm se dá dostat i přes zkoumání profilů jiných lidí.

  • Možnost prozkoumat jaký typ lidí škola produkuje je jedním z hlavních přínosů sítě pro studenty. Nebo se jen inspirovat u těch, kteří si vybrali podobné zaměření, ale teď mají problém s uplatněním. I to může dát mladým lidem na začátku kariéry pomoct.

  • Také není úplně od věci začít budovat svoji síť kontaktů co nejdříve to půjde. Dobré kontakty se totiž hodí vždy.

Některé univerzity již dle chystaných změn upravují svoji komunikaci. Podívat se můžete na několik příkladů:

INSEAD,New York University, University of California San Diego, Fundação Getúlio Vargas,University of Michigan, Villanova, Rochester Institute of Technology, University of Illinois

Těžko ale odhadnout, jak se k tomu postaví čeští třináctiletí studenti a univerzity samy. Vzhledem k náborovým videím, která mají lákat nové absolventy a jsou zaměřeny spíše na party kvalitu města, příliš velké změny neočekáváme.

Zdroje: www.blog.linkedin.com, www.mashable.com

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: