Malí i velcí mají stejný program: Dnes si budeme hrát na Paci, paci, home office

6. 4. 2021 | Aneta Birnerová
Vyrábět hračky imitující dětem nedostupné dospělácké předměty byl vždycky výdělečný byznys. Společnost Fisher-Price jej teď z doby kamenné plastových kladívek přenesla do 21. století. Svými novými sety oslovuje malé zaměstnance na homeofficu, kulturisty nebo domácí turisty.

Během minulého roku se mnoho pracujících rodičů dostalo do hluboké pasti multitaskingu. Museli se naučit kombinovat práci z domova a péči o své potomky. Nerudovskou otázku „kam s nimi“, kterou dříve řešily školky a školy, tak nahradil nový závažný dotaz: „Jak je zabavit po dobu pracovní doby?”

Mnoho rodičů se problém snaží vyřešit nákupem nových hraček. Podle společnosti specializující se na analýzy trhu, NPD Group, jejich prodej ve Spojených státech během roku 2020 stoupl o celých 16 %. Přitom většina hračkářských odvětví v roce 2019 vykazovala mírně klesající tendenci oproti předchozím letům.

Tržní příležitosti nabídnuté na mírně zapatlaném stříbrném podnose se mezi jinými chytila i společnost Fisher-Price, která se mezi spotřebiteli proslavila především svými pokrokovými kariérními a lifestylovými sety pro děti.

Na svou slavnou tradici navázala i tentokrát a v srpnu 2020 vyslala na cestu do zaneprázdněných domácností novou kolekci pro přežití pandemie, jejímž největším hitem je dětská sada propagující práci na dálku, Můj hravý home office (My Home Office play set). 

Sada pro home office se sestává z laptopu, chytrého telefonu, headsetu a jednorázového kavárenského hrnku na nápoj s sebou. (Odkud si jej děti sedící celý den doma přinesli, to nevíme.)

 

 Na svém e-shopu společnost propaguje sadu následovně: 

„Raději si vem latté s sebou, ten report se musí odeslat hned ráno a pak je tu ten call s pejskem naproti přes ulici poté, co si zdřímneš. 

S Mým hravým home officem se váš předškolák stane bossem ve své vlastní domácí kanceláři, lokální kavárně nebo třeba na měsíci. (...)“

Kromě home officu v nové kolekci najdete také sadu propagující domácí fitness nazvanou Dětské bicepsy (Baby Biceps), která krom jiného obsahuje roztomilé malé činky. 

Fisher-Price děti vede sportem k velkým bicákům.

(Zatím) posledním hitem pandemické sezóny se stal set Malý turista (Tiny Tourist), jenž se skvěle hodí na prázdniny strávené doma neboli „domácniny“ (staycations). Obsahuje epesní fotoaparát i cestovní pas – přesně takový, jaký mají mámy a tátové.

Společnost Fisher-Price vyrábí hračky pro děti od novorozenců až po předškoláky. Od roku 1993 značka patří pod společnost Mattel. Kromě hraček vyrábí také příslušenství péče o děti jako jsou například chůvičky či autosedačky. 

Nejznámější je však pro své ikonické „dospělácké sety“, které si vysloužili bohatou kolekci povedených parodií. Mezi ně patří i „huliset“ Malý zelenáč (Tiny Toker) pro předškoláky, dále tematicky podobná sada cílící ovšem na mnohem mladší publikum,Můj první vaporizér (My First Vape) a v neposlední řadě také set Hurá, Happy Hour (Happy Hour Playset) obsahující mimojiné barové stoličky a lahve piva. 

„Výrobci“ sady My first vipe ví, jak je důležité mít pozitivní první zkušenost. | Zdroj: Adam.the-creator

Kdo řekl, že hračky jsou jen pro děti?

Člověk se musí opravdu na chvíli zamyslet, aby rozeznal tyto pouze virtuální parodie od reálných výrobků společnosti Fisher-Price. O to více se ale do mysli vkrádá rodičovská otázka: „Kde jsme udělali chybu?“ Děti přece jen chtějí kopírovat chování dospělých. Alespoň během pracovních hodin. V posledních letech totiž čím dál více dospělých relaxuje právě u hraní her ve své verzi dětského pokoje.

Komiksy, deskovky, figurky superhrdinů a mnoho dalšího. Hasbro, Mattel, Funko a další výrobce hraček v poslední době často zachraňují právě dospělí spotřebitelé nakupují pro sebe hračky v hodnotě desítek až stovek dolarů, které si jako děti nemohli dovolit. 

Chris Byrne, majitel hračkářské společnosti The Toy Guy tento jev pro magazín AdAge popisuje jako dlouhodobější trend, který se v poslední době vlivem narůstající úzkosti ve společnosti spíš stupňuje:

„Obecným trendem jsou dospělí, kteří relaxují u aktivit, které dříve byly striktně vyhrazeny dětem.“

I když se vám tedy možná plastová kancelář příčí, nenuťte děti hrát si typickými hračkami. Podle marketingových expertů si k nim v dospělosti najdou cestu samy.

Zdroj: adage.com, toyworldmag.co.ukfatherly.comthetoyinsider.combusinessinsider.comsnopes.comwikipedia.org

Štítky dokumentu: E-Commerce Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.