Máme první čísla: Retargeting na Facebooku funguje zatím výborně

14. 9. 2012 | Petr Michl
Facebook Exchange reklamy, které dokážou znovu zaměřit návštěvníka webu i na Facebooku, dosahují překvapivých výsledků.

Znovu oslovení stávajících nebo nerozhodnutých zákazníků se vyplácí. Přesně proto byly před nedávnem spuštěny Facebook Exchange (FBX) Ads – reklamy schopné retargetingu. Tedy takové, které člověku, jenž měl například v e-shopu již vložené zboží v košíku, ale pak ze stránky zmizel, dokážou jeho „skoro nákup“ připomenout reklamou. Nyní Facebook povolil svým partnerům, kteří prodej FBX reklam zprostředkovávají, zveřejnit jejich skutečnou výkonnost. A ta rozhodně nezklamala.

Podle informací partnerů AdRoll, Triggit a TellPart dokážou inzerentům vydělat až dvacetinásobek vložených investic. Pojďme si projít informace od jednotlivých společností podrobně:

  • AdRoll je původcem zprávy o šestnáctinásobné (16x) návratnosti investic vložených do FBX reklamy.
  • TellApart se pochlubil tím, že jeho klienti dosahovali click through rate 6,65 procent ve srovnání s údajem 6,41 procent u retargetingových reklam Googlu. Návratnost investice klientů byla desetinásobná až dvacetinásobná.
  • Triggit říká, že FBX reklamy u něj dosahují ve srovnání s tradiční retargetingovou reklamou čtyřnásobnou (4x) návratnost investic, 2,2x větší konverzi po rozkliku a 6,5x menší cenu za klik (CPC).

To jsou pro Facebook skvělé zprávy. Dosud rozhodně nebylo zvykem, že by některý z jeho reklamních formátů mohl ve výkonnostních parametrech porážet ty od Googlu. Daná čísla naznačují, že retargeting na Facebooku funguje a že jeho uživatelé se nebrání více personalizované formě cílení. Navíc poskytuje zadavatelům velice sympatickou návratnost.

Daná čísla nelze brát jako definitivní, na to byly vyzkoušeny na příliš malém vzorku. Zároveň se každý reklamní formát časem alespoň trochu okouká. I proto má Facebook nadále co dokazovat a zároveň i vyvíjet. FBX reklamy jsou totiž zatím dostupné pouze v desktopových prohlížečích, svět mobilních zařízení dosud nedobyly. Přitom v něm se Facebook chlubí několikanásobně výkonnějšími reklamami ve srovnání s těmi na tradiční platformě. Přidání FBX formátu by mohlo mobilní reklamu ještě více posílit.

Doporučení redakce: Pro podrobnější vysvětlení principu FBX reklam a jejich možných rizik pro ochranu soukromí uživatelů si přečtěte článek
Facebook Exchange má dobré výsledky. Je budoucnost FB reklam v remarketingu?

 

Zdroje: www.techcrunch.com, www.mashable.com
 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.