Mastercard oslavuje inovaci pro nevidomé poutavým spotem

5. 4. 2022 | Petr Michl
Mastercard přináší inovaci pro zrakově postižené, která je geniální ve své jednoduchosti. A ukazuje ji ve spotu, který funguje i jen na poslech.

 Žena se slepeckou holí kráčející ze schodů

Někdy si na dobré věci musíte počkat. A platí to i pro více než minutu dlouhý spot společnosti Mastercard. Ten díky popisnému voiceoveru funguje, i kdybyste ho jen poslouchali. Ostatně jeho cílovým publikem mají být ti se zrakovým omezením a hlavní hrdinkou spotu je nevidomá Marjory. Ta vychází ze svého bytu a potkává své známé na cestě do kavárny.

A právě při placení poznáte problém, který jste pravděpodobně jako lidé se zdravým zrakem nikdy nepocítili.

Jak jen rychle vytáhnout při placení naslepo z peněženky tu správnou kartu? Ano, kód embosovaných karet vystupuje, ale poznat tu správnou kartu skrze jeho ohmatání není zdaleka tak rychlé. Obzvlášť když za vámi někdo ve frontě netrpělivě přešlapuje. Řešení je ve své jednoduchosti geniální. Mastercard přidal na bok svých karet rozdílný výlisek pro ty, co jsou debetní, kreditní nebo předplacené. K zjištění, která je která, tak stačí najednou necelá vteřina.

Detail na Touch Cards

Spot od agentury McCan představuje inovaci nazvanou Touch Card, dotyková je tato karta ovšem v jiném než tradičnějším slova smyslu. Ředitel marketingu a komunikace Mastercard, Raja Rajamannar, k tomu říká:

„Touch Card je dalším krokem společnosti Mastercard k prosazování inkluzivity ve velkém měřítku. Inovacemi s ohledem na přístupnost se snažíme poskytnout všem rovné příležitosti k využívání výhod snadného a bezpečného digitálního světa."

Hlavní postavu spotu hraje Marilee Talkington, nevidomá herečka a dlouhodobá aktivistka za zlepšení podmínek pro lidi se zrakovým omezením.

Mastercard je dlouhodobě znám svým „Priceless“ konceptem kampaní, kdy vykresluje jako „k nezaplacení“ zážitky, které svou cenovku nemají. Jako například užít si společný večer se synem… akorát tedy ty lístky na fotbal a dres něco stojí a platí se s kartou Mastercard.

Nyní poprvé kampaň z této série směřuje na zrakově postižené, spot přitom končí sloganem „Protože svět navržený pro nás všechny je k nezaplacení("Because a world designed for all of us is priceless").

Nevzpomínáme si přitom na jiný claim v rámci této série, který by tak pěkně seděl. 

Zdroje: LBB, Muse 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: