McDonald's sází na minimalismus

29. 5. 2014 | Petr Michl
Zkrátka ty nejjednodušší reklamy, které McDonald's dosud udělal.

Reklama, u které nevíte, na co je, není dobrá. Proto jsou loga společností pravidelnou součástí posledních vteřin spotů, u nichž není jejich příslušnost k značce zřetelná. Objasnění příslušnosti k brandu je ještě důležitější u billboardů a obecně u venkovní reklamy, na které spočine zrak lidí mnohdy jen na zlomky vteřiny. McDonald's nyní ovšem s pomocí agentury TBWA Paris spustil kampaň, kde její branding velice skromný. Hlavní roli hrají produkty.


Tentokrát nejsou ani ve formě fotografií reálných položek menu od strýčka McDonalda jako v minulé kampani, jedná se o jejich stylizované kresby bez log na obalech. Spoléhá se na to, že balení hranolek, Big Mac nebo kuřecí nugety už jsou natolik kultovní produkty, že to vlastně nepotřebují. Tato odvážná premisa není rozhodně testována v malém. Po celé Francii má být vyvěšeno na 2700 těchto out-of-home reklam.



Reklamní agentura, která za kampaní stojí, ji nazývá exkluzivní, jednoduchou a univerzální. Musíme s tím souhlasit. Málokterá značka se může chlubit takovým povědomím jako McDonald's, přesto chce vynechání zřetelného brandingu pořádnou odvahu a důvěru ve značku.

Na další ukázky reklam v ulicích i spot ke kampani se můžete podívat níže.   













Zdroj: Adweek, Designboom


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: