Messenger 2.1: Chytřejší chatboti a jednodušší nákupy

1. 8. 2017 | Kateřina Tauchenová
Facebook oznámil další aktualizaci platformy Messenger. Vydává se v ní vstříc usnadnění plateb, zjednodušení komunikace uživatelů se Stránkami a vývoji čím dál chytřejších chatbotů.

Občas to vypadá, že za chvíli už budeme moci přes Messenger dělat úplně všechno. Od komunikace s přáteli přes objednání večeře až po zaplacení letenek. I když to možná zní trochu jako scifi, Facebook se všemi silami snaží, aby to co nejdříve byla realita.

Poslední aktualizace Messengeru, respektive uvedení verze Messenger 2.1 na konci minulého týdne, je toho důkazem. Nová podoba oblíbeného komunikátoru zahrnuje množství nových nástrojů, které rozšíří možnosti využití této platformy pro firmy a také zjednoduší vytváření kvalitnějších chat botů. Podívejte na souhrn hlavních novinek, které Messenger 2.1 přináší:

Bezproblémový platební styk

In-stream platby, tedy platby probíhající přímo v rámci platformy Messenger, budou velkým krokem pro Facebook a jeho chatboty. V blízké budoucnosti lze v této oblasti očekávat velký posun, a to i díky tomu, že Amazon nedávno oznámil, že pracuje na vývoji vlastní chatovací aplikace. Amazon už teď svým zákazníkům umožňuje platit za nákup v podstatě jedním kliknutím, a proto je pravděpodobné, že pro něj nebude zas takový problém, zahrnout platební metody rovnou do své nové aplikace. Není tedy divu, že Facebook se snaží umožnit platby v Messengeru co nejdříve, a zabránit tak Amazonu vzít mu část „jeho“ trhu.

Jak by mělo placení v Messengeru vypadat, popisuje Facebook ve svém oznámení poměrně stručně:

Součástí platformy je i SDK (Software development kit, sada vývojových nástrojů umožňující vytváření aplikací pro Messenger – pozn. red.), který vývojářům usnadní vytváření prostředí pro platby v Messengeru. Zároveň budou platby pohodlnější i pro uživatele samotné. Zákazníci budou moci platit pomocí jednoho kroku prostřednictvím Messengeru.“

Na náhledech, které Facebook zveřejnil ve svém oznámení, je vidět, že průběh platby je skutečně poměrně jednoduchý. Zákazník musí v podstatě jen 3x kliknout. Když se toto zjednodušení spojí s funkcemi chatbotů, otevírá se opravdu velký prostor pro rozvoj přímých prodejů na Facebooku.

Platby ve službě Messenger jsou ale bohužel stále v beta verzi a jsou k dispozici pouze v USA.

Rozšířená sada tlačítek Stránek pro Messenger

V zájmu povzbuzení množství interakcí, které provádějí uživatelé se Stránkami prostřednictvím Messengeru, přichází Facebook také s rozšířením nabídky tlačítek, která si mohou Stránky přidat do svého záhlaví a jejichž prostřednictvím se s nimi mohou uživatelé okamžitě spojit. Kliknutím na tlačítko je uživatel přesměrován do Messengeru, kde s ním komunikuje správce Stránky nebo chatbot, který jej provede nákupním či jiným procesem.

Stránky si nově mohou vybrat z 5 různých tlačítek:

  • Nakupovat (Shop Now)
  • Kontaktovat podporu (Get Support)
  • Získat novinky (Get Updates)
  • Začít hrát (Play Now)
  • Začít (Get Started)

Účel každého z tlačítek je jasný, což uživatelům poskytne lepší představu o tom, co mohou od interakce s Messengerem očekávat. Doposud měly všechny stránky možnost zvolit si pouze tlačítko „Poslat zprávu“.

Zpracování  přirozeného jazyka chatboty

Jednou z největších překážek ve vývoji chatbotů je jejich poměrně velká technická náročnost. Vytvoření chatbota schopného inteligentní konverzace, která by zároveň přinášela uživatelům přidanou hodnotu a efektivně jim pomáhala řešit jejich požadavky, je softwarově skutečně složité. Většina firem, které se dosud do vývoje chatbotů pustily, to rychle pochopila a do konverzace začlenila tlačítka pro usnadnění řízení jejího průběhu. Namísto toho, aby chatbot musel pochopit význam každého jednotlivého slova, které uživatel použije, tak stačí, aby chápal výběr z variant předem připravených odpovědí.

Ačkoliv je tento způsob poměrně dobře využitelný, ideální by bylo, aby chat boti rozuměli každému dotazu a uživatel se mohl zeptat na cokoliv. V rámci nové platformy Messengeru proto Facebook dává vývojářům příležitost využít vestavěné zpracování přirozeného jazyka (NLP) k rozpoznání určitých dotazů.

Tuto možnost Facebook popisuje následovně:

„Vestavěná NLP automaticky detekuje význam a informace v textu zpráv, které uživatel odesílá, ještě před tím, než doputují k botovi. Uvedená první verze dokáže odhalit následující výrazy: ahoj, měj se, díky, datum a čas, umístění, množství peněz, telefonní číslo, e-mail a URL adresu. "

Ačkoliv se na první pohled může zdát, že se nejedná o nic převratného a na hlubší konverzace s boty si budeme muset ještě chvíli počkat, přidání NLP je velký krok směrem k nesrovnatelně vyšší úrovni robotů a zjednodušení jejich vývoje.

Výše uvedené změny pocítí uživatelé asi nejvíce. Kromě nich ale Facebook do Messengeru 2.1 přidal i několik dalších technických vylepšení, jako například desktopovou podporu funkcí Messengeru, rozšíření možností chatu pro globální Stránky nebo přidání předávacího protokolu umožňujícího spolupráci mezi aplikacemi v rámci Messengeru. Přehled všech novinek najdete na blogu Messengeru, kompletní dokumentaci ke změnám pak na stránkách pro developery.

Zdroje: Social Media Today, Messenger Blog  

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: