Messenger pokořil hranici 800 milionů uživatelů měsíčně. Co přinese v roce 2016?

11. 1. 2016 | Kateřina Tauchenová
Počet uživatelů Messengeru stále roste a spolu s ním i množství funkcí této aplikace. V loňském roce spustil možnost videohovorů nebo plateb. Co plánuje na rok 2016?

Viceprezident pro komunikační produkty Facebooku David Marcus na konci minulého týdne oznámil, že komunikátor Messenger dosáhl počtu 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně. V červnu minulého roku jej přitom používalo o 100 milionů lidí méně a v říjnu 2014 to bylo „pouhých“ 500 milionů lidí.

Oznámení tohoto úspěchu využil Facebook i k shrnutí všech novinek, které Messenger svým uživatelům v loňském roce nabídl, a k nastínění toho, co jim přinese v roce 2016.

Mezi největší změny v roce 2015 patřilo:

  • Messenger se díky nové platformě otevřel pro vývojáře aplikací třetích stran, což významně rozšířilo nabídku dostupných aplikací.

  • Spuštění funkce Videohovor.

  • Rozšířená nabídka emotikonů, možnost změnit si barvu Messengeru a nastavit si přezdívku.

  • Zákaznická podpora v podobě Messenger for Business, který umožňuje firmám komunikovat s potenciálními zákazníky prostřednictvím živého chatu.

  • Možnost posílání a přijímání plateb.

  • Vyšší rychlost aplikace.

  • Aktualizovaná podoba sdílení polohy.

  • Virtuální vizitky.

  • Funkce Messenger Requests (Žádosti zpráv), která nahradila často kritizovanou složku „Další“, a díky níž spolu nyní mohou bez problémů komunikovat i uživatelé, kteří spolu nejsou v přímém spojení.

  • Nástroj na rozpoznávání obličejů Photo Magic. Ten nabídne uživatelům možnost sdílení fotky s přáteli, jejichž obličeje rozpozná na nahrané fotografii.

  • Spuštění spolupráce s taxislužbou Uber.

  • Testování virtuálního asistenta M.

Jaké změny v Messengeru můžeme očekávat v roce 20016:

  • Odstranění nutnosti propojení Messengeru s konkrétním telefonním číslem: Telefonní čísla jsou podle šéfa Messengeru Marcuse stejně out jako mobilní telefony s tlačítky. A proto jejich užívání z Messengeru brzy zmizí. Stejně tak, jako nyní nemusíte mít účet na Facebooku, abyste mohli Messenger používat, nebudete muset ani určovat, s jakým telefonním číslem aplikaci spojíte.

  • Rozšíření možností využití Messengeru: Už nyní je možné využívat Messenger mnohem více než jen jako variantu komunikace s přáteli. A rozšiřování možností jeho využití bude pokračovat i v tomto roce. Můžeme se tedy těšit na vylepšování komunikace s obchodníky, provádění online nákupů, objednávání taxi i letenek a přidávání dalších funkcí. Cílem Facebooku je podle Marcuse poskytnout uživatelům jedno místo, ze kterého mohou zařídit vše, co potřebují, namísto nutnosti stáhnout si množství různých aplikací, které mnohdy použijí jen jednou.

  • Třídění kontaktů do skupin: Messenger slouží ke komunikaci nejen s přáteli, ale mnohdy také s kolegy ve firmě či obchodními partnery. Facebook se proto bude snažit i nadále poskytovat uživatelům možnost odlišit různé skupiny kontaktů a usnadnit organizaci a komunikaci s nimi tak, aby sejim konverzace nepletly a zároveň jim žádná informace neunikla.

  • Umělá inteligence a další inovace: Messenger bude i nadále pokračovat v dosud úspěšném testování virtuálního asistenta M a očekávat můžeme i další inovace.

 Zdroj: Facebook Newsroom

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.