Facebook testuje osobního asistenta podobného Siri

27. 8. 2015 | Kateřina Tauchenová
Facebook přidává do aplikace Messenger funkci digitálního asistenta. Bude se jmenovat M a dokáže vám na základě posbíraných dat navrhnout dárek pro vaši matku i zarezerovat stůl v restauraci.

Už nějakou dobu se proslýchá, že Facebook pracuje na vývojiosobního asistenta“ v rámci aplikace Messenger, ale až včera vyplynuly na povrch detaily, které to potvrdily. Tento krok posouvá Facebook do přímé konkurence se společnostmi Apple, Google a Microsoft v oblasti digitálních osobních asistentů.

Novinku oznámil na svém facebookovém profilu šéf Messengeru David Marcus:

„Dnes začínáme testovat novou službu nazvanou M. M je digitální osobní asistent v rámci Messengeru, který dokáže plnit úkoly a hledat informace namísto uživatele. Služba funguje na základě umělé inteligence, která je neustále sledována a vylepšována lidmi.

Na rozdíl od jiných služeb založených na využívání umělé inteligence, M dokáže opravdu plnit úkoly zadané uživatelem. Umí například nakupovat online, zajistit doručení dárku vašim nejbližším, zarezervovat restaurace nebo pomoci s organizací dovolené, schůzek a mnoha dalšího.“

Uživatel se tak například bude moci M zeptat na vhodný dárek pro čerstvě narozené dítě svého známého. M vyhodnotí data a navrhne mu konkrétní produkt i s odkazem, kde jej uživatel může koupit, jak ukazuje následující snímek:


Konkurence na poli digitálních asistentů je již poměrně velká. Apple má službu Siri, Google asistenta Google Now, Microsoft službu Cortana. A jak tyto služby fungují? Vše funguje na využívání dat, která uživatel zadá do aplikace při jejím využívání, a na základě těchto dat mu navrhují produkty a služby. Facebook M není na rozdíl od výše zmíněných jedním z prvků operačního systému pro mobilní zařízení, ale součástí samostatné aplikace. Přidání asistenta do Messengeru je od Facebooku chytrým krokem, protože lidé svým přátelům prostřednictvím Messengeru - na rozdíl od jeho konkurentů - raději píšou, než aby s nimi mluvili.

Spuštění služby bude pravděpodobně velice pozvolné a rozhodně ne levné. Pokud chce Facebook tuto službu dovést do dokonalosti, bude totiž muset buď počkat, než lidé naučí umělou inteligenti zpracovávat většinu příkazů automaticky, nebo bude potřebovat armádu lidí, kteří budou digitálnímu asistentovi s plněním pomáhat.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: