Meta sází na Reels, budou nově dostupné i na Facebooku

24. 2. 2022 | Barbora Vičarová
Po velkém úspěchu Reels na Instagramu se společnost Meta rozhodla zválcovat s nimi i Facebook. Vyhraje tak díky nim konečně válku s TikTokem?

Od včerejšího dne jsou Reels dostupné i na Facebooku a to pro více než 150 zemí, mezi nimiž je i Česko. Meta totiž moc dobře ví, že videoformáty frčí a ty krátké, velmi podobné TikTokovým videím, lákají čím dál více uživatelů a ti pak díky nim na síti tráví mnohem víc času. 

Podle dat Meta stráví uživatelé na Facebooku a Instagramu sledováním videí dokonce více než polovinu celkově stráveného času na síti. A právě Reels jsou na Instagramu nejrychleji rostoucím formátem, který uživatele prostě baví. Meta se tedy snaží vycházet jejich zájmu vstříc a vychovávat si novou generaci “Reelserů”, kteří jim zajistí úspěch i v budoucnu a neutečou právě na TikTok. 

Mezi Meta tvůrce, kteří s Reels pracují, patří třeba komediální herec a původně youtubový vlogger Kurt Tocci nebo americká aktivistka a básnířka Andrea Gibson. Právě oni už Reels používají i na Facebooku a každý už by měl mít možnost se ve své aplikaci přesvědčit, kde jejich obsahy mohou nalézt. 

Reels dostali prostor hned v záhlaví Feedu, v záložce vedle původních Stories, ale často je naleznete i přímo při scrollování Feedem, kde jsou výběry Reels zařazeny mezi jiné příspěvky. Při přehrávání se pak obsah zobrazí ve velkém okně, které na mobilním zařízení zabírá celou obrazovku a snadno tedy uživatele pohltí a donutí ho strávit s Reels více času. 

Meta chce uživatele k tvorbě Reels motivovat i finančně a umožnit tak tvůrcům na Reels vydělávat. V rámci programu Reels Play, který má tvůrce motivovat, Meta uvolnila 1 miliardů dolarů právě na vyplácení odměn tvůrcům. Bonusový program zatím funguje pouze v USA, Kanadě a v Mexiku, ale brzy bude expadovat do dalších zemí a Meta by i v Čechách mohl mít své vlastní oficiální placené Reels tvůrce. Kromě toho Meta vymýšlí i možnosti reklamy v Reels, třeba pomocí statických reklamních samolepek, které tvůrce do svého Reels umístí a tím bude vydělávat podobně jako třeba u YouTube videích opatřených reklamou. 

 

Facebook umožňuje nahrávat Reels v prodlouženém formátu až 60 sekund, přičemž je možné je v rámci aplikace editovat a remixovat nebo si je předpřipravovat a ukládat jako koncept. Reels je kromě Feedu pak možné využívat také ve Skupinách a v rámci kategorie Watch. Nezbývá tedy než čekat, jak se novinka uchytí a zda ji zde uživatelé opravdu budou využívat. 

Zdroj: Meta

 

Štítky dokumentu: Facebook Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články: