Meta se snaží vyhovět EU, a má tak nové požadavky na inzerenty

20. 6. 2023 | Petr Michl
U reklam na Facebooku a Instagramu bude od tohoto týdne snadněji dohledatelné, kdo je platí a komu slouží. Inzerenti musí nově zadávat u kampaní cílených na území EU jejich „beneficienta" a „plátce".


Zdroj: Stock photos Shutterstock

Zákon The EU Digital Services Act (DSA) klade na velké technologické platformy a inzerenty obecně řadu požadavků ve jménu větší transparentnosti reklam. To zahrnuje také, že pozadí za nastavením online reklam bude v EU více odkryto. I proto nyní společnost Meta doplňuje, co bude chtít od inzerentů nastavujících kampaně vědět. Při nastavování reklam na Instagramu a Facebooku bude nyní od nich požadovat, aby u každé kampaně uvedli „beneficienta" a „plátce".

Meta novou povinnost uvádí takto:

„V rámci naší snahy o transparentnost pro podniky a lidi a v reakci na nařízení EU budeme od inzerentů vyžadovat, aby u všech reklam na Facebooku a Instagramu, které cílí na EU, přidružená území nebo vybrané globální/celosvětové reklamy, uvedli, kdo má z jejich reklamy prospěch (beneficienta) a kdo za jejich reklamu platí (plátce)."

Pokud budete cílit na publikum v rámci EU, zobrazí se vám nová pole k vyplnění.

 

 

Meta uvádí i několik scénářů vyplněných údajů:

  • Pokud jste malá firma a provozujete reklamuna vlastní pěst, může být vaším „beneficientem" název vaší organizace a „plátce" může být stejný.

  • Pokud jste dceřinou společností mateřské společnosti, vaším „beneficientem" by mohl být název vaší dceřiné společnosti nebo obchodní značka a „plátcem" by mohla být mateřská společnost.

  • Pokud jste fyzická osoba propagující určitý výrobek, službu, kandidáta atd., vaším „beneficientem " by mohl být název výrobku, služby, kandidáta atd. a "plátcem" by mohlo být vaše jméno.

 

Tyto informace se pak objeví v Ad Library a Ad Library API pro všechny reklamy vytvořené po 22. červnu 2023.

Více podrobností si můžete přečíst na blogu Facebooku.

 

Tip redakce

Právo EU není radno ignorovat. Porušování zákonů o ochraně osobních údajů nezletilých na Instagramu může přijít Meta draho. Irský dozorčí orgán Data Protection Commission ji za něj udělil loni na podzim pokutu ve výši 402 milionů dolarů.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: