Mikina za 162 tisíc Kč. Česká spořitelna vytvořila speciální kolekci oblečení, kterou na Vinted prodávají influenceři za nehorázné peníze

14. 2. 2023 | Petr Michl
Česká spořitelna tím upozorňuje na rizika spojená s nakupováním a prodejem na internetu. 162 000 Kč je průměrná částka, o kterou lidé v Česku při útocích podvodníků na online bazarech přijdou.

Podvodů na internetových bazarech stále rapidně přibývá. Jen za posledních rok se částka, kterou podvodníci vylákali z klientů jednotlivých bank, více než zdvojnásobila.  Z dat České bankovní asociace vyplývá, že průměrná částka, o kterou lidé během útoků přijdou, je 162 000 Kč a celkové škody dosahují přes dvě miliardy korun. Kyberútočníci už necílí jen na starší generace, ale na všechny internetové uživatele, bez ohledu na věk.

Česká spořitelna se dlouhodobě věnuje tématu kyberbezpečnosti a nedávno přišla s netradiční on-line kampaní, která si klade za cíl zvýšit povědomí o tomto problému.

Digital Engagement Expert, České spořitelny, Monika Ježková, k tomu dodává: 

„Být bezpečná a důvěryhodná banka patří mezi základní hodnoty naší značky. Bezpečnost je jedním ze základních pilířů finančního zdraví. Víme, že vůči generickým radám jsou lidé většinou hlušší, nevnímají je. Mohlo by se zdát, že mladých lidí se téma bezpečnosti netýká, ale i mladí patří mezi ohrožené, právě proto, že jsou tak často online. Myšlenku jsme se snažili k mladým lidem dostat formou, která je zaujme a prostřednictvím tváří, kterým naslouchají.“ 

Be safe / collection

Místo nabízeného reklamního prostoru, našla originální a efektivní způsob, jak šířit osvětu a předejít dalším podvodům. Vytvořila mikiny a trička s unikátním designem, který nese jednoduché, a přitom důležité rady, jak ochránit finance na internetu. Tato kolekce dostala název Be safe.

A protože se většina podvodů odehrává na online nákupních platformách, rozhodla se aktivaci namířit právě tam. Na Vinted a dalších online bazarech prostřednictvím influencerů zveřejnila jednotlivé kousky z kolekce. Ti je svým stylem nafotili, zveřejnili a nabídli ostatním uživatelům. To vše přitom za přemrštěnou cenu, které spíše připomínaly „vybrakování účtu“ než nákup trička. Právě tak ale někdy nákup trička ze sekáče může skončit.

Česká spořitelna vybrala nejčastější chyby, kterých se dopouští uživatelé internetových bazarů a poskytla základní rady, jak se jim vyhnout. Jednotlivé kusy oblečení nesou výzvy k opatrnosti s financemi online, v případě nápisu „Keep Calm and Don’t Share Your Card Number“ pak alternují grafiku i text zavedeného memu.  Na obrázku níže můžete vidět v mikině s tímto sdělením CEO České spořitelny Tomáše Salomona. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: