Mít za souseda McDonald's je fajn, upozorňuje Burger King. Grilovat na ohni totiž nebude

16. 3. 2020 | Petr Michl
Burger King si v další štiplavé kampani střílí z McDonald's. Opět dokázal využít svou zdánlivou nevýhodu ve svůj prospěch.

Burger King je hrdý na ro, že maso skutečně griluje na ohni. Upozornil na to už v celé řadě kampaní. V té poslední z Brazílie to ale dokázal spojit s novým způsobem špičkování se s McDonald's, při kterém svého fast-foodového konkurenta dokonce chválí. Tedy svým způsobem…

U bytů nad vybranými pobočkami McDonald's ve městech Rio de Janeiro a São Paulo vyvěsil plachty s inzeráty nabízejícími je k pronájmu či na prodej. Nad fotografiemi níže najdete i jejich překlad.

„K pronájmu. Nemějte obavy, nájemník pod námi nikdy negriluje.“

„Na prodej. Příležitost: Soused vůbec nikdy negriluje.“

„K pronájmu. Bez kouře z barbecue od nájemníka dole.“

„K pronájmu. Nemějte obavy. Soused nepořádá barbecue“.

Ti, co zavolali na telefonní číslo z inzerátu, uslyšeli připravenou audionahrávku v tomto znění:

Když si vybíráte byt, nechcete otravný dým: proto je skvělé mít sousedy, co nepořádají barbecue. Když vám ale řve (hladem) žaludek, maso ogrilované na plamenu na sendviči od Burger Kingu, rozhodně bodne. Máte zájem o tuto budovu? Prosím pošlete e-mail na vizinhoperfeito@burgerking.com.br."

Za kampaní stojí pobočky agentury David ze São Paula a Madridu. Rafael Donato, který vede kreativu v první z uvedených, prozradil v tiskové zprávě:

„Každý miluje barbecue maso grilované na ohni, ale ne každý má v oblibě souseda, který barbecue pořádá. S kampaní Nejlepší soused' těmto lidem pomáháme a zároveň zdůrazňujeme jednu z charakteristik, která Burger King jako značku odlišuje, bez toho, abychom přitom ztratili smysl pro humor.“

Grilování má i své nevýhody

Burger King je na své grilování masa na ohni náležitě hrdý. Jak ovšem naznačuje v aktuální brazilské kampani, má to i své nevýhody. A nemusí zůstat jen u kouře, který může otravovat sousedy. Na to upozornily tištěné reklamy od agentury David Miami z roku 2017, na nichž jsou zobrazené restaurace Burger Kingu, které skutečně chytly kvůli grilování na otevřeném plameni.

Vhled do této kampaně vzešel z informace, že od roku 1954 hořelo ve více restauracích Burger Kingu než u jakéhokoliv jiného fast-foodového řetězce. Můžete to vnímat jako negativní statistiku, ale také jako ukázku toho, že si Burger King stojí za tradiční metodou pečení burgerů, i když s sebou nese určitá nebezpečí.

Na jednotlivé printy se podívejte níže, rozklikem je můžete zvětšit.






Zdroj: Adweek

Mimochodem v roce 2017 tyto reklamy na Cannes Lions ovládly kategorii Print and Publishing. Není divu, že od té doby nemá Burger King problém ukázat ve svých kampaních i své zápory, které lze ovšem ve výsledku interpretovat jako jasná pozitiva.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.