Množství reklam na Facebooku závisí i na aktivitě uživatele

28. 5. 2013 | BeDa
Frekvence návštěv největší sociální sítě souvisí s množstvím zobrazených reklam.

Na začátku svého fungování byla největší sociální síť světa zcela bez reklam. Byl to mimo jiné jeden ze způsobů, jak rychleji nabrat uživatele. Pak se ale Facebook do reklamy opřel. Nyní nabízí několik typů reklam na různých místech. Například u obrázků, vedle News Feedu, v rámci News Feedu nebo po odhlášení. Podle vedoucího oddělení metrik a analytik Brada Smallwooda je ale na Facebooku ještě mnoho míst, kam by reklama šla umístit. Hlavně ale hovoří o objemu a cílení reklam, než o nových místech či typech komerčního sdělení.


Smallwood také řekl, že Facebook pracuje s algortimem, který je schopen určit, kolik reklam vidí jednotliví uživatelé. Všem uživatelům se totiž nezobrazuje stejné množství komerčních sdělení. Reklamy lze na Facebooku různě cílit a člověk,
jenž má v rámci svého profilu uvedenu řadu různých zájmů, bude častějším příjemcem reklamních sdělení než uživatel, který se nechce v rámci sociální sítě výrazněji projevovat. Je také rozdíl v tom, jak často uživatel Facebook navštěvuje. Liší se pak totiž tolerance vůči počtu zobrazených reklam. Méně reklamy má ten uživatel, který chodí na Facebook jen občas a kvůli tomu, aby se dozvěděl, co zásadního se děje v životě jeho přátel či rodiny.

Když je ale uživatel ke svému účtu připojen v podstatě neustále a navštěvuje síť primárně proto, aby se pobavil, je jeho vztah k reklamám jiný. Zvládne jich přijmout daleko více.

Hlavní aktivity svých uživatelů, které Facebook monitoruje, jsou celkové zapojení v rámci News Feedu a aktivity na mobilních telefonech. Dále ještě Facebook denně monitoruje relativní míru zapojení uživatele, tedy například počet prokliků.

Facebook teď v rámci beta testování Action Spec Targeting zkouší cílení reklamy podle specifické aktivity uživatelů. Například umožňuje oslovit uživatele, kteří v posledních dvou týdnech hráli konkrétní hru, ale nekoupili si žádné virtuální zboží.

Zdroj: www.allfacebook.com

 

Štítky dokumentu: Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.