Mobilní konverze rostou, ale ty z desktopu jsou stále o 93 % hodnotnější

9. 10. 2019 | Milada Zemanová
Uživatelé stále více využívají své mobilní telefony a na reklamy přes ně klikají častěji než z počítačů. Míra a hodnota konverze je však stále výrazně vyšší u desktopů.


Zdroj:Stock photo from Shutterstock.com  

Ačkoliv jsou konverze realizované skrze mobilní telefon stále častější, uživatelé pořád upřednostňují dokončení konverze na desktopu. Digitální marketingová agentura AccuraCast ve své studii analyzovala 100 reklamních účtů a 10 milionů kliknutí na reklamy. Ve studii mimo jiné zjistila, že konverze přes mobilní telefony mívají nižší hodnotu než ty z desktopů.

Mobilní konverze oproti loňskému roku vzrostly o 10 % (z 39 % na 49 %), za desktopem však stále zaostávají. Dle vyjádření AccuraCast bývají právě desktopové konverze o 93 % hodnotnější.

Průměrná hodnota objednávky skrze desktopy je dlouhodobě vyšší než z mobilních telefonů. Často si uživatelé produkt prohlédnou nejprve na mobilu a samotný nákup uskuteční až později, právě za pomoci počítače.

Mobilní aktivita roste

Studie se zaměřila na období od srpna 2018 do srpna 2019 a zjistila, že během tohoto ročního úseku vzrostly všechny sledované mobilní aktivity. Konkrétně kliknutí, zobrazení i konverze.

Kliknutí na reklamy přicházelo v tomto roce v 60 % případů z mobilních telefonů. Konverze jsou však stále nízké. Dle vyjádření agentury AccuraCast je nižší míra mobilních konverzí zapříčiněna hned několika faktory. Mezi nimi například:

● Nízká kvalita aplikací či stránek, které sice zajistí návštěvnost, ale nikoliv konverze.

● Nízká kvalita úvodních stránek, které neumožňují snadné provedení transakce.

● Reklamní formát, na který uživatel klikne omylem.

Cílení na uživatele mobilních telefonů je v posledních letech stále populárnější a je vidět, že se tato snaha firem projevuje na chování zákazníků. Přesto však z uvedeného průzkumu vyplývá, že je zde stále prostor pro zlepšení. Firmy se často zaměřují například jen na jedno zařízení, ale přitom řada zákazníků jich používá více, než skutečně nakoupí. A právě to je prostor, kterého by měly značky se svými reklamami využít.

Zdroje: Marketing Land, AccuraCast

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.