Mobilní marketing nedostává tolik, kolik si zaslouží

22. 2. 2012 | MP
Investice do reklamy v mobilních zařízeních se zvyšují, zdaleka ale neodpovídají významu tohoto kanálu.

Na reklamu v mobilní telefonech se v USA vydává čím dál více peněz. Server eMarketer nedávno uvedl odhad, že v letošním roce to bude 2,6 miliardy amerických dolarů. Investice do tohoto kanálu prý hodlá v příštích dvou letech zvýšit 72 % top značek. Nový výzkum od společnosti Flurry nicméně všechny tyto informace staví do jiné perspektivy.

Možná se investice do reklamy v mobilních zařízeních zvětšují, ale nárůst zdaleka neodpovídá nezanedbatelnému množství času, které lidi tráví pozorováním displejů svých chytrých telefonů a tabletů. V celkové výši se nemůžou rovnat nejen s prostředky vydanými na reklamu v TV a v klasickém online prostředí, ale dokonce ani s reklamou v tištěných médiích. Míru nespravedlnosti odhalíme uvedením údaje říkajícího, že lidé stráví se svými mobily a tablety 23 % volného času, což je největší podíl hned za 40 % u televize. Přesto ale tento segment dostává jen 1 % z reklamních rozpočtů. Tisk naproti tomu přes klesající tendence získává 29 %, ačkoliv u něj lidé tráví jen 6 % procent času.

Dle Flurry to je tím, že mobilní trh roste jednoduše rychleji, než to dokážou zadavatelé reklamy vstřebat. Dalším důvodem je jistě určitá opatrnost a nevyvinutost reklamních formátů pro mobily. Negativem jsou možnosti trackování zaostávající za tradičním webem a absence shody nad tím, kdo je nejrentabilnější zákazník. Dle výzkumu společnosti Flurry, využívajícího data od 60 tisíc uživatelů iOS, by vysněnou cílovkou mohly být vysokoškolsky vzdělané ženy ze střední společenské třídy ve věku 25 – 34 let. Tento segment totiž vykazuje největší click-through rate a konverzní poměr.

Zdroje: www.techcrunch.com, www.emarketer.com

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.