Mobilní marketing předstihne v roce 2016 příjmy z reklamy v novinách

21. 9. 2015 | redakce
Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým médiem za televizí a internetem v počítačích. Dle předpovědi Advertising Expenditure Forecasts vydané agenturou ZenithOptimedia bude mobilní marketing mezi lety 2014 a 2017 tvořit 83 % všech nových výdajů na reklamu.



Mobilní marketing příští rok předstihne příjmy z reklamy v tištěných novinách. Podle nové předpovědi Advertising Expenditure Forecasts vydané agenturou ZenithOptimedia  bude tržní podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu tvořit 12,4 %, zatímco podíl reklamy v novinách bude představovat 11,9 %. Mobilní internet se stane třetím největším marketingovým médiem za televizí a internetem v počítačích. Podíl mobilního marketingu vzroste v roce 2016 o 38 % na 71 miliard dolarů, podíl reklamy v novinách klesne o 4 % na 68 miliard dolarů.

Mobilní marketing bude nadále hnací silou růstu celého marketingového trhu, mezi lety 2014 a 2017 bude tvořit 83 % všech nových výdajů na reklamu.

 

Internetová reklama předstihne v roce 2018 reklamu v televizi, tištěná reklama bude na ústupu

Internetová reklama bude dále na vzestupu, ale letos poprvé se její podíl na trhu sníží z 19,8 % celkových výdajů na reklamu v roce 2014 na 19,4 % v roce 2015. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2017 bude internetová reklama v počítačích tvořit 19,1 % celkových výdajů na reklamu. Podíl mobilního marketingu na celkových výdajích na reklamu vzroste z 5,7 % v roce 2014 na 15,0 % v roce 2017. Celkově bude internetová reklama v roce 2017 tvořit 34,0 % z celkových výdajů na reklamu, čímž se zařadí za televizní reklamu s 35,9 %. Rozdíl v podílu na trhu mezi těmito dvěma médii se z 13,3 procentního bodu v roce 2014 sníží na 1,9 procentního bodu v roce 2017. Takto rychlý růst povede k tomu, že v roce 2018 předstihne internetová reklama reklamu televizní.

Výdaje na tištěnou reklamu budou po celém světě v souladu s trendem trvajícím už od roku 2008 nadále klesat. ZenithOptimedia předpovídá, že reklama v novinách bude klesat průměrně o 4,9 % ročně až do roku 2017, zatímco reklama v časopisech bude klesat o 3,2 % ročně. Jejich společný podíl na celkových výdajích za reklamu klesne z 39,4 % z roku 2007 na 19,6 % v roce 2015 a bude dále klesat až na 16,7 % v roce 2017.

Celkové výdaje na reklamu v roce 2015 vzrostou o 4,0 %

ZenithOptimedia předpovídá, že celkové globální výdaje na reklamu v roce 2015 vzrostou o 4,0 % na 554 miliard dolarů. V roce 2016 se vlivem letních olympijských her v Riu a prezidentských voleb v USA růst zrychlí na 6,0 %. Následně se růst celkových výdajů na reklamu opět zpomalí, v roce 2017 vzrostou o 4,4 %.

Zdroj: Zenith Optimedia

Štítky dokumentu: Reklama online
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.