Muži jsou větší “dámičky” – projevuje se to i v e-commerce

14. 6. 2012 | Bednářová Daniela
Zájem mužů o módu a vlastní vzhled roste - projevuje se to i v oblasti e-commerce.

Muži prý přes internet nakupují nejvíce elektroniku. To ale neznamená, že by nenakupovali nic jiného. Rychle totiž stoupá zájem mužů o oblečení a různé módní doplňky.

Online prodej pánského oblečení by v roce 2012 měl podle předpokladů IBM Global Business Services vzrůst ve srovnání s předcházejícím rokem o více jak 8 %. U ženského oblečení je očekávaný nárůst jen o 2,5 %. Nárůst prodeje pánského oblečení tedy odráží trend, kdy se muži čím dál více zajímají o svůj vzhled a hlavně o módu.

Při nakupování muži ctí svoji hlavní zásadu - hlavně rychle a jednoduše. Obíhání po obchodech nepatří mezi oblíbené činnosti. Snad i proto jsou na internetu populární užší výběry z kolekcí a služby navrhující různé styly a kombinace, které se snadno dají zakoupit (Gilt Man). Na vzestupu pak jsou i služby založené na předplatném. Velké ohlasy má například Dollar Shave Club, který pánům za nízký měsíční poplatek posílá domů nové žiletky na holení. Předplatitelům tak odpadá starost o nákup nových holících potřeb a dokonce tak i ušetří.

 

Péče mužů o vzhled byla v minulosti limitovaná především nedostatkem informací. Nezanedbatelnou roli při podpoře prodeje totiž hrály a pořád hrají lifestylové časopisy. A ženy měly na rozdíl od mužů řadu zdrojů, které jim dávaly návody na to, co a jak se nosí a jak by o sebe měly pečovat. Nyní s rozvojem blogů a sociálních sítí mají i muži přístup k těmto trendům.

Podle infografiky společnosti Shoptet, která se zabývala stavem e-commerce v České republice za rok 2012, je u nás nejprodávanějším artiklem na internetu právě oblečení. Vedení této kategorie ale bylo přisuzováno hlavně nakupujícím ženám. Mužský zájem je však na vzestupu a tvoří nezanedbatelnou část nakupujících.

Zájem mužů o vlastní vzhled dokazuje i rozvoj specializovaných blogů. U nás je to například blog Muži v Česku, ve kterém se muži dozví, jak si vybrat kvalitní obuv, jaká délka rukávů u saka je ta správná, a že se nosí barevné tkaničky.

Také americká společnost Bain & Company potvrzuje rostoucí zájem mužů o módou a kosmetiku, ale na druhé straně uvádí, že ženy zase utrácí více peněz za zboží, které si častěji kupovali muži - například hodinky.

Zdroj: www.mashable.com, www.shoptet.cz

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.