Nanigans: Reklamy na Facebooku jsou účinnější, ale značně se prodražují

18. 7. 2014 | Petr Michl

Oficiální čísla za druhý kvartál prozradí Facebook až příští týden, zajímavá jsou ale i data od Nanigans, společnosti pyšnící se titulem Strategic Preferred Marketing Developer, která spravuje reklamu velkého množství inzerentů. Dle nich se reklamy na Facebooku začínají značně zdražovat.

Dle Nanigans se zvedla u jejích klientů cena za oslovení tisíce uživatelů (CPM) od prvního kvartálu tohoto roku o 57 % a dokonce o 218 % ve srovnání se situací před rokem. V mezikvartálním srovnání tuto informaci vyvažuje, že narostla i proklikovost, CTR, o 57 %.  Vzhledem k tomu, že meziročně stouplo CTR o 146 %, ale růst výkonnosti reklam zaostává za růstem její ceny.

Příklad, kde výkonnost reklam přesáhla cenový nárůst lze nalézt v herní kategorii. CTR reklam na hry se zvýšilo meziročně o celých 579 %. CPM narostlo za stejné období pochopitelně také, ale o nižších 367 %.

Nanigans zastupuje primárně klienty z USA a jeho data, tak vypovídají velice dobře tamějším růstu používání mobilního Facebooku. To si uvědomují i inzerenti. Dle Nanigans se podíl mobilní reklamy na Facebooku neustálo zvyšuje a nyní činí 56 %.

Zpráva také odhaluje nejčastěji používané reklamní formáty. Celých 87 % všech reklam je nepublikovanými příspěvky stránek s linky, reklamami na instalaci mobilních aplikací a reklamami směřujícími na externí stránky (tzv Domain Ads).

Nárůst používání mobilních reklam jednoduše znamená, že inzerenti jdou za uživateli na dominantní platformu. To neznačí, že by měl desktop skončit. Spíš daná situace přináší mnoho výzev pro cílení napříč platformami. Něco, co může mít čím dál větší význam například pro účinný remarketing.

Zdroj: Inside Facebook

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.